Avatar billede jd Nybegynder
29. juli 2000 - 22:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CSS i NS?

Heyz,

Jeg ved at man kan få CSS til at virke i NS, men eftersom jeg ikke er den store NS-guru, må jeg jo søge hjælp her...
Jeg har min CSS i <head> og starter med <style> og slutter med </style> o.s.v...men det virker ikke i NS!??

Hjæælp... (man må jo desværre tage hensyn til de stakkels brugere af NS!)

/Jon@z
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2000 - 22:40 #1
Jamen, du gør det helt rigtigt - men mon ikke du skulle vise os din CSS-kode....????
Avatar billede jd Nybegynder
29. juli 2000 - 22:47 #2
Jooo...tænkte også på det, men troede i var gode herinde! *lol* -ej, her:

<style>
A:link {color: #404040; font-family: Verdana; font-size: 12 px}
A:visited {color: #404040; font-family: Verdana; font-size: 12 px}
A:hover {color: #C0C0C0; font-family: Verdana; font-size: 12 px}
A:active {color: #C0C0C0; font-family: Verdana; font-size: 12 px}
A.nyhed:link {color: #404040; font-family: Verdana; font-size: 10 px}
A.nyhed:visited {color: #404040; font-family: Verdana; font-size: 10 px}
A.nyhed:hover {color: #C0C0C0; font-family: Verdana; font-size: 10 px}
A.nyhed:active {color: #C0C0C0; font-family: Verdana; font-size: 10 px}
</style>

/Jon@z
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2000 - 23:06 #3
prøv lige 12px i stedet for 12 px
Avatar billede jd Nybegynder
29. juli 2000 - 23:19 #4
det gør det ikke bedre, men nu skal jeg lige sikre mig, virker hover også i NS?

/Jon@z
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2000 - 23:31 #5
I Netscape 6 ja, men ikke i NS 4.5. Men det gør heller ingen skade. Jeg kigger lige
lidt nærmere på det. Hæææng påååå.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2000 - 23:35 #6
Hvis jeg fjerner de der mellemrum før px alle stedet (standarden - du ved), virker
det hele da i Netscape, rigtig font, rigtig farve, men ingen hover, naturligvis.
Jamen så har jeg jo svaret ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2000 - 23:37 #7
Og i NS6 beta ser det \"muy sensibillissimo\" ud !
Avatar billede jd Nybegynder
29. juli 2000 - 23:51 #8
ok...takker....men hvad betyder \"muy sensibillissimo\"??

/Jon@z
Avatar billede dannyqul Nybegynder
29. juli 2000 - 23:53 #9
Du kan ikke bruge css styles i de gamle vertioner af NS det er kun den nye og da den ikke er så udbredt, og kun i beta, endnu er det en dum ide at satse på den.

Du skal bruge JavaScripts for at få den til at virke i NS.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2000 - 23:54 #10
Det er bare skraldespansk.... muy=meget (den er god nok), sensibillissimo=sensible+bellissimo=smukt.
Avatar billede jd Nybegynder
29. juli 2000 - 23:56 #11
hehe...ok

/Jon@z
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juli 2000 - 00:05 #12
Man kan forøvrigt sagtens bruge CSS i Netscape 4.5. Den kan ikke det hele, men
det er jo også en aldrende fætter.