Avatar billede egenfeldt Nybegynder
01. juni 2002 - 17:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente værdi fra database, så radio button bliver checked

Hej Alle

Håber endnu gang Eksperten kan hjælpe. Jeg er stødt ind i problem, når jeg vil lave en 'update' side i med asp, VBScript og Access

På update siden henter jeg de eksisterende værdier fra min database ind i textfields dvs. der kommer til at stå et navn og man kan så ændre navnet.

Det ser sådan her ud:

<input type="text" name="navn" size=25 value="<%=rs("navn")%>">

Det er sådan så jeg også har en række data indtastet i radio button form f.eks. kan man sige enten er man kandidat eller ikke kandidat.

Ser sådan her ud:

<input type="radio" name="kandidat" value="1"> Ja </td>
<input type="radio" name="kandidat" value="0">

Radio buttons bruger jo value på en anden måde end andre input fields til at identificere sammenhængen mellem de to buttons, og jeg har ikke været i stand til at gennemskue hvordan man kan få den til at blive henholdvsis checked, hvis value i databasen er 1 og unchecked hvis value i databasen er 0. Samtidig skal det være muligt at brugeren kan ændre værdien og den så kan submittes til databasen (men det har jeg styr på ;-).

MVH Simon

Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. juni 2002 - 17:40 #1
<input type="radio" name="kandidat" value="1"<% if rs("kandiat") = "1" then %> checked<% end if %>>
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. juni 2002 - 17:41 #2
Er det det du mener?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
01. juni 2002 - 23:14 #3
Man bruger det der hedder en Boolean, som retunerer enten true eller false (checked eller ikke).

kandidat = CBool(rs("kandidat"))

<input type="radio" name="kandidat" value=<%" & kandidat & "%>>

Hvis det er det du mener.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
01. juni 2002 - 23:14 #4
Hvis du vil læse lidt om det så tjek det her link

http://activedeveloper.dk/aspdigital/2002052301.asp
Avatar billede -master-d- Nybegynder
01. juni 2002 - 23:15 #5
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
02. juni 2002 - 13:57 #6
Har prøvet det du forslog Koldgsaard.. men den svarer nedenstående? Værdien for den post jeg kalder er 1.

MVH Simon

ADODB.Fields fejl '800a0cc1'

ADO kunne ikke finde objektet i den samling, der svarer til den henvisning til navn eller ordenstal, som programmet anmodede om.

/eq/vis_test.asp, linje 212
Avatar billede -master-d- Nybegynder
02. juni 2002 - 22:01 #7
og hvad står der i linie 212 ?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. juni 2002 - 13:03 #8
kandiat skal selvf. være navnet på den celle i databasen som <input type="radio" name="kandidat" value="1"> gemmer i.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. juni 2002 - 13:04 #9
Altså:
<input type="radio" name="kandidat" value="1"<% if rs("***") = "1" then %> checked<% end if %>>

*** = cellenavn
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
03. juni 2002 - 13:11 #10
Linie 212 er den linie som sættes ind.