Avatar billede tn_tart Nybegynder
31. maj 2002 - 23:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vedr. slet data i database.

Hvis jeg indtaster data i min database, data ligger i db4 tabeller og hvis jeg sletter en post, ser det ud til at den er slettet posten er ikke at se i tabellen.
Men hvis jeg laver import af tabellen i mit tegnesystem så er posten der stadig. Når man slettet en post i en tabel er den stadig der??? og kan man bare ikke se den...

Mvh.
tn_tart
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2002 - 00:04 #1
Hvis du har slettet posten korrekt, er den slettet for good and ever, og kan så ikke ses i hverken tabeller / formularer ect.

Posten bliver dog først slettet i det øjeblik formularen skifter status, d.v.s. at sletter du posten fra en formular, og foretager en import til en anden db uden formularen skiftet status, vil posten stadig eksistere i tabellen.

Prøv at slette en post og flyt til en anden post, og se om problemet er løst.
Avatar billede terry Ekspert
02. juni 2002 - 20:11 #2
tn_tart>where are you deleting your records? Are we MAYBE talking about an Access database on the WEB?
Are you 100% sure that you are deleting the records from the SAME database as you are importing?
Avatar billede fynbohans Nybegynder
03. juni 2002 - 00:08 #3
Du skriver db4 tabeller. Er du sikker på, det er  Access du bruger?
Der findes både en database som hedder db4 og en af ældre dato som hedder dBaseIV.
Til dit problem: det er ikke ualmindeligt af poster i en database ikke slettes men kun
markeres som slettet. Når du bruger datafilerne i et andet program end det de er beregnet til,
er slettede poster derfor stadig med.
Avatar billede tn_tart Nybegynder
03. juni 2002 - 17:04 #4
Det er dBase IV tabeller og jeg bruger Access 2000,
og Access bliver lukket inden import.
HÅber at i vil komme med en løsning på dette problem,
er der en sikkert måde man kan slippe af med poster på, så de er helt væk.
tn_tart
Avatar billede fynbohans Nybegynder
03. juni 2002 - 19:43 #5
Hvis du har dBase kørende skal du bruge den til at fjerne posterne.
Kender ikke specielt dBase, men den generelle betegnelse for denne type databaser er
XBase og her fjenes markerede poster med kommandoen "PackRecords".
Avatar billede tn_tart Nybegynder
03. juni 2002 - 22:40 #6
Tabeller af type dbase IV ligger uden for databasen som sammenkædet tabeller, men i databasen kan man tilføje og slette poster i tabeller
dette kører ok, og når man ser i tabller er posten blevet slette, men når man kører en import af tabeller i tegneprogrammet er posten der stadig.
Så hvis der er en kommando som man kan tilføje ved slet post så den er helt væk hører jeg det gerne
Min slet post ser således ud:

Private Sub Slet_post_Click()
On Error GoTo Err_Slet_post_Click

Dim Msg, Style, Title, Mystring, Response
Dim stDocName As String

Msg = "Du er ved at slette post nr. " + [TYPE].Value
Style = vbYesNo + vbCritical + vbDefaultButton2
Title = "Slette post"
Response = MsgBox(Msg, Style, Title)

If Response = vbYes Then

Mystring = "Ja" 'bruger har valgt ja.

    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70

Else

Mystring = "nej" 'bruger har valgt nej.

Exit_Slet_post_Click:
    Exit Sub

Err_Slet_post_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Slet_post_Click

End If

End Sub

tn_tart
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 09:56 #7
IF you open the LINKED table in Access and select a record and press the delete key the record is now deleted, is that correct? Now close Access and open it again to see if the record you just deleted IS deleted OR is it still visible?
If it IS deleted (you can NOT see it) then you ARE importing ANOTHER table into your "tegnesystem"
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 09:57 #8
from the code you show above you CAN NOT be sure that it IS actually deleting a record can you? Do you see that the record is gone?