Avatar billede snowflake7 Nybegynder
31. maj 2002 - 16:17 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Tomcat er noget l-o-r-t i hvert fald til store opgaver!!!!

jeg har siddet her i flere dage og prøvet at udvikle en internetbutik i java men nu er jeg altså snart ved at være træt af denne opgave!!!!!

JEG HAR STILLET EN TIL FLERE SPØRGSMÅL HER INDE
OG DET HAR OGSÅ HJULPET LIDT MEN JEG KAN IKKE SE NOGLE AF SIDER OVERHOVEDET NÅR JEG PRØVERAT KØRER DEM I FORTE
HJÆÆÆÆÆLP PLEASE!!!!!
HVIS I HAR BRUG FOR NOGET KODE SÅ SIG TIL
Avatar billede kresten Nybegynder
31. maj 2002 - 16:19 #1
Så brug en anden server?
Avatar billede soelvpil Nybegynder
31. maj 2002 - 16:55 #2
Hvilken fejl kommer der?

Hvordan har du placeret dine jsp-sider?

Hvordan har du placeret dine java-klasser?
Avatar billede snowflake7 Nybegynder
31. maj 2002 - 23:30 #3
soelpil:
jeg har placeret mine jsp-sider og java-klasser i et mountet dir:
c:\Programmer\Allaire\JRun\servers\default\demo-app\jsp\usingjsp\Butik\...
Avatar billede snowflake7 Nybegynder
31. maj 2002 - 23:32 #4
undskyld soelvpil
ikke soelpil
Avatar billede soelvpil Nybegynder
01. juni 2002 - 14:55 #5
Hvorfor snakker du om Tomcat, når du bruger en JRun-server?

Det er rimeligt umuligt at hjælpe uden at få at vide hvad der går galt.

Kommer der ingen side?
Kommer der en side med en fejlbesked? (hvilken fejlbesked)?

Det vil måske også hjælpe, hvis du fortalte lidt om strukturen af din webapplikation. Der må lige et web-inf-katalog et eller andet sted, hvor er det? Er det som default/demo-app/web-inf?

Kort sagt: Du må beskrive problemet meget nøjere, ellers spilder både du og vi tiden.
Avatar billede disky Nybegynder
01. juni 2002 - 16:05 #6
Hel enig tomcat er ubrugelig.

Smid den ud og installer Resin fra www.caucho.com og læs dokumentationen, så vil du se hvor nemt det kan gøres.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
01. juni 2002 - 16:10 #7
Nå så kom disky på banen!

Lidt overrasket over at klapsalverne kom så sent...
Avatar billede snowflake7 Nybegynder
01. juni 2002 - 18:38 #8
Sat Jun 01 18:36:11 CEST 2002: java.lang.NullPointerException: null
java.lang.NullPointerException
        at org.openide.loaders.DataLoaderPool.getPreferredLoader(DataLoaderPool.java:390)
        at org.openide.loaders.DataLoaderPool.findDataObject(DataLoaderPool.java:345)
        at org.openide.loaders.DataLoaderPool.findDataObject(DataLoaderPool.java:319)
        at org.openide.loaders.DataObject.find(DataObject.java:427)
        at org.openide.loaders.DataFolder.findFolder(DataFolder.java:491)
        at org.netbeans.modules.web.core.ServletSettings.getWWWBrowser(ServletSettings.java:164)
        at org.netbeans.modules.web.core.LanguageDescriptor.getWebBrowser(LanguageDescriptor.java:68)
        at org.netbeans.modules.web.core.WebExecUtil.showInBrowser(WebExecUtil.java:133)
        at org.netbeans.modules.web.core.WebExecUtil.waitAndShowInBrowser(WebExecUtil.java:109)
        at org.netbeans.modules.web.core.WebExecUtil$1.run(WebExecUtil.java:68)
[catch] at java.lang.Thread.run(Thread.java:484)

det er fejlen der kommer
Avatar billede disky Nybegynder
01. juni 2002 - 20:09 #9
soelvpil:
Så så mulle :-) det er ikke altid jeg gider sidde ved en computer.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
01. juni 2002 - 22:05 #10
disky: jeg kunne ikke dy mig.

Problemet ser ud til at kunne være noget med opsætning af gui-værktøj. Der kan jeg ikke hjælpe, kender ikke forte.

Måske ville det være lettere at afvikle siderne uden om gui-værktøjet? Brug Forte til at udvikle siderne, og kopier herefter filerne til serverne. Når du så senere har styr over, hvor de forskellige filer skal placeres, er det lettere at konfigurere et gui-værktøj til at gøre arbejdet for dig.

I JRun eller Tomcat eller Resin, eller?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2002 - 22:39 #11
disky>> Hvad er det helt præcis gør Resin bedre end Tomcat??
Jeg bruger selv Tomcat og jeg er sådan set i det store og hele tilfreds med Tomcat.
Jeg har dog ikke brugt andet, så jeg har ikke rigtigt noget at sammenligne med
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
03. juni 2002 - 10:46 #12
maximus: den virker også fint hos mig,
og den har været uhyre let at konfigurere.
Derudover har du lov til at bruge den
frit, hvilket du ikke må med Resin.
Avatar billede disky Nybegynder
03. juni 2002 - 15:38 #13
maximus, carsten.

Der er flere årsager.

Jeg har været med på en meget stort JSP udviklingsprojekt, vi brugte i starten tomcat og vi havde følgende problemmer:

1. Hamrende besværligt at configurere
2. Dårlig performance
3. Buggy
4. Elendig dokumenteret, specielt Tomcat api'en
5. Den kunne ikke magte at reloade klasser/beans osv der var rekompilet, med det resultat at tomcat konstant skulle genstartes.
6. Den er gratis, hvilket går seriøse firmaer ikke tør bruge den pga. overhovedet ingen garanti for noget som helst.
7. Den scalerer meget dårligt.

Jeg fandt så ud af at Resin fandtes, vi installerede den, og problemmerne forsvandt.

Alle jeg har fået til at skifte, har enstemmigt sagt at det er blevet meget lettere med Resin frem for Tomcat.

Resin er forresten gratis til visse formål, læs deres licenspolitik.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 17:01 #14
disky>> Det kunne da godt være at jeg skulle tage et kig på resin. Jeg er enig i punkt:
1)
2)
4)
5)

Hvilket jeg selv syntes er ret meget.
Avatar billede disky Nybegynder
03. juni 2002 - 17:24 #15
maximus:
Hvis du har spørgsmål eller lignende kan du godt få mit ICQ nummer så du kan spørge den vej.

Men deres installations vejledning er ret god.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 18:19 #16
disky>> Det vil jeg meget gerne. Det vil gøre det hele meget nemmere hvis jeg får problemmer.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
04. juni 2002 - 08:29 #17
Egentlig lidt pudsigt, at dette er ved at udvikle sig til en tomcat-diskussion. Spørgeren har da vist brugt JRun, selvom overskriften handler om Tomcat.

Men jeg vil da ogfså give et besyv med.

Hamrende besværligt at konfigurere må vist være subjektivt. Jeg synes ikke det er spor besværligt, så nu står der vist 2-2 i den afstemning. Udover web.xml som jo benyttes alle steder kan man normalt nøjes med at rette i en konfigurationsfil (server.xml), man slipper vist ikke billigere andre steder. Og til testformål kan man oftest helt slippe for dette.

Dårlig performance kan jeg ikke være uening i. Den største fejl er efter min mening, at Tomcat ikke har en indbygget connectionpool (man kan dog formentlig finde en 3-4 stykker gratis rundt ommkring i jakartas søsterprojekter hvis man har lyst).

Mange bugs har jeg ikke mødt. Faktisk er jeg ikke rendt ind i nogen endnu trods et halvt års hyppig brug. Måske disse bugs var i den gamle version (Tomcat 3.x)?

Jeg synes dokumentationen er ok, og f.eks. meget bedre end for jboss, for den gamle tomcat er jeg dog enig, men hvem vil dog bruge den i dag?

Omkring klassereloading er det rigtigt, at den gamle tomcat kun kunne reloade servlets, men ikke andre java-klasser. Det kan man dog med Tomcat 4 (den lukker dog alle sessioner ned, og genindlæser vist nok også servletContexten).

Om gratis er godt eller skidt afhænger vist af situationen.

Og skalering... ja jeg har ikke afprøvet det, så det skal såmænd nok passe.

Hvis skaleringen faktisk er dårlig, kan Tomcat nok ikke bruges i produktion til større projekter. Det er dog ingen hindring for at benytte den til udvikling. Faktisk kan jeg godt lide tanken om i et projekt at benytte flere forskellige servere. Det giver en smule ekstra bøvl, men til gengæld en stor gevinst, hvis man en dag skulle få lyst til at flytte sin apllikaiton til en anden server.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
04. juni 2002 - 08:31 #18
puha det blev en lang smøre
Avatar billede snowflake7 Nybegynder
20. juni 2002 - 22:34 #19
Nå da!!!!
Avatar billede snowflake7 Nybegynder
20. juni 2002 - 22:35 #20
gfhg
Avatar billede disky Nybegynder
20. juni 2002 - 22:58 #21
soelpil, tomcat kan bruges til udvikling, men hvorfor ikke udvikle på den man ønsker at bruge i produktion og så f.eks. have connection pool osv indbygget :)
Avatar billede disky Nybegynder
20. juni 2002 - 22:58 #22
d00d: mange tak :)