Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 13:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

XP fryser

Jeg har købt ny pc i tirsdags.

Soltek DRV5 333 mhz
samsung DDR ram 333 mhz
AMD 1800+
Maxtor 80 gb. ATA 133 fluid

Den fryser lige pludselig og så bliver den bare ved med at kører op og genstarte, kører op og genstarte.

og sådan fortsætter den til den siger at den siger at tastaturet ikke er tilsluttet!!!!

Men ved ikke om det er XP, eller det er hardware fejl så håber det er det rigtige sted jeg sætter det ind.
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2002 - 13:41 #1
Fryser den? Jamen det er jo også koldt derude... ;)

Nej, jeg ved ikke. Jeg har selv haft Xp i lang tid, og ingen problemer der. Har dog set at den gør det du nævner på en anden computer, og det var på grund af et dårligt bundkort, selvom jeg ikke ved hvordan fanden det skulle gøre det.

Hvis den lige er købt vil jeg anbefale at kontakte sælgeren.
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 13:46 #2
hmm, nu er det sådan at jeg selv har samlet den, og det har jeg gjort mange gange før. Så det er ikke lige at give den tilbage, men jeg kan jo selvfølgelig sige at bundkortet er defekt. Mit eget forslag er bundkortet eller rammene, men har testet det med forskellige programmer og den siger ok.
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2002 - 13:54 #3
Jeg samler også altid selv delene.
Jeg har aldrig set helt nye RAM med fejl, selvom det selvfølgelig forekommer, men normalt kan man stole på testeren ved startup til at fortælle om de sidder ordentligt i osv. Bundkortet er mere tvivlsomt. Der er ret mange fejl der kan forekomme ved et bundkort uden at programmer kan fortælle én at noget er galt. Jeg ville satse på det. Kan du få det testet på en kammerats maskine??

Viperine
http://viperine.jaha.dk
Avatar billede hub Nybegynder
31. maj 2002 - 14:01 #4
Tag et kig i loggen..
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 14:02 #5
Nope kender ikke lige nogen der har et bundkort til de ram. Jeg kan også få den til at kører. og spil og alt muligt den kører kanon når den endelig kører men langt de fleste gange går det galt.

Jeg har taget mit netkort ud, da hver gang jeg prøvede at gå på nettet fryser den 100% og det er hver gang
Avatar billede resten Nybegynder
31. maj 2002 - 14:04 #6
Ellers prøv at lave en load setup defoults inde i din bios.
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 14:06 #7
Svar på rester:

Det har jeg gjort 2 gange, det hjælper ikke
Avatar billede resten Nybegynder
31. maj 2002 - 14:06 #8
Har du lagt nogen driver ind?
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 14:10 #9
kun til den nyeste til mit grafikkort, men der var også problemer inden, troede nemlig det kunne være det.
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 14:10 #10
Jeg har også haft det problem med mit comp godtnok er det et andet bundkort jeg har men jeg opgraderede min bios og det har hjulpet helt fantastisk nu er der ikke nogen problemer jeg kører også XP Pro
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 14:11 #11
hmm, det kan være det er løsningen, prøver lige.....
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 14:24 #12
Nope det hjalp hellere ikke!!!!!!!!!!!!! Jeg er bare lost
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 14:32 #13
Hvor mange watt er din strømforsyning på
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 14:34 #14
340 Watt
Chieftec Dragon MidiTower DX-01B-D Black ATX

Det burde altså ikke være det!!!!!
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 14:45 #15
Hvad med temperaturen på din cpu
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 15:08 #16
Jeg har ikke tjekket temperaturen. Men jeg er næsten 100 % sikker på at det ikke er det. Men hvor kan man aflæse det???
Avatar billede gudmundp Praktikant
31. maj 2002 - 15:30 #17
Nu kender jeg ikke dit motherboard men på mit eget kan jeg se det i min bios
Avatar billede jesthy Nybegynder
31. maj 2002 - 19:18 #18
Til alle dem så er kommet med ideer siger jeg tak.........

Men problemet lå i hardwaren, det var pga. en harddisk-skuffe, hvor kablet mellem selve skuffen og harddisken kun kørte ATA33 hvilket så konflikter, da jeg kører med en ATA133 harddisk. Men tak for alle rådene. Løste selv problemet så ingen point sorry