Avatar billede dyrby Nybegynder
31. maj 2002 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tecom ar1000, telnet og syntax

Det er den router der følger med Orange ADSL+

Alt den dokumentation som jeg har kunne finde link til, der skulle beskrive hvilke komandoer/syntax som kan benyttes i forbindelse med opsætning af tecom ar1000 gennem telnet, er døde eller nedlagt.

Er der nogen som har noget dokumentation liggende, eller kender at link til et sted der virker, vil jeg meget gerne høre om det :)

Det jeg skal bruge det til er at sætte routeren op til at fungere directe som en bro indtil en "ny" router som er noget bedere end den fra orange... D-Link (DI-804) altså en total åbning af alle porte til den nye router... er der nogen der ved om det kan lade såg gøre... eller hvordan man gør? eller hvor man kan finde ud af det?

vh Dyrby
Avatar billede fpnovell Nybegynder
31. maj 2002 - 15:21 #1
Der er lidt dokumentation her:

http://www.dsl-warehouse.com/pdf/ar1000.pdf

mvh
fpnovell
Avatar billede dyrby Nybegynder
31. maj 2002 - 15:55 #2
Det er en fin reklame som jeg iøvrigt har set... men hvor står der noget som helst om hvordan man gør?

Tak for indsatsen dog :)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 17:11 #3
Kan ikke så en mening med at have 2 router på, men well der er nok en grund ;-)

Åben IE og skriv 192.168.1.1 eller er det 192.168.0.1 (kan ikke huske det) så skal du indtaste password (username er Admin) så se du index side hvor du kan vægle nogle punkt. Så skal du bare finde det punkt hvor du kan slå din firewall fra. Tror det er bedre kun med en router..
Avatar billede dyrby Nybegynder
03. juni 2002 - 21:32 #4
Man kan ikke gøre dette via web interfacen... tror jeg :(... Jeg kan i hvertfald ikke finde ud af det.. :)Så det med "bare at finde det punkt" hjælper mig ikke..

Jeg har selv fundet ud af at det er noget man skal gøre gennem telnet til routeren, men jeg kan ikke finde en beskrivelse der beskriver hvad man kan og hvordan når man har tilgået routeren (Tecom) via. telnet
>> hansen.dk
Jeg er heller ike interreseret i at bruge to routerer... den er bare så dårlig den der følger med orange, at jeg vil have en bedere. Problemet er bare at den nye som jeg har købt ikke ikke inbygget ADSL modem, jeg er derfor nød til at bruge den fra orange til modem :)

Tak for din kommentar ellers :)
Avatar billede dyrby Nybegynder
30. juli 2002 - 13:30 #5
Har nu fået en anden udbyder: TDC - ADSL Virker bare! derfor har jeg heller ikke længere Oranges møg router! Tak til hansen.dk og fpnovell, men da der ikke har været nogen brugbara svar giver jeg heller ikke nogen point.