Avatar billede kjoller Nybegynder
31. maj 2002 - 10:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sql udtræk

Jeg sidder med en funktion som skal trækker et resultat ud fra en tabel, som ligger inde for en bestemt tids række, men min funktion vil ikke trække det rigtige tal ud hvad er der i vejen?

function sum_antal(fra, til)
'sql="select antal,dato from besoegende where dato>= #"&fra&"# and dato<#"&til&"#"
ql="select sum (antal) as totalbesogendemd from besoegende where dato>=#"&fra&"# and dato<#"&til&"#"
set rs_resultat=db_base.execute(sql)
if rs_resultat.eof then
sum_antal="0"
else
sum_antal=rs_resultat("totalbesogendemd")
end if
end function
Avatar billede kjoller Nybegynder
31. maj 2002 - 10:42 #1
hov ser mangler et s i sql men der er ikke derfor
Avatar billede medions Nybegynder
31. maj 2002 - 10:57 #2
Hvad er det du vil ha' din SQL sætning til?

//>Rune
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. maj 2002 - 11:02 #3
hvad er formatet af fra og til dd-mm-yy ??
Avatar billede kjoller Nybegynder
31. maj 2002 - 11:27 #4
Jeg skal have den til at retunere summen af antal fra alle de datoer som ligger mellem x og y.

eagleeye >> dd-mm-yyyy
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. maj 2002 - 13:00 #5
det kan godt være noget problem med SQL og dato bliver ændre til mm-dd-yy gennem SQL kaldet.

Så prøv at ændre dato formatet til mm-dd-yy.

Jeg har hørt at hvis man bruger dato formatet yyyy-mm-dd så skulle der ikke være noget problem, men jeg har kun prøvet det en gang og der virkede det.
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
31. maj 2002 - 14:13 #6
hvilken database form benytter du -eftersom sql udtræk varierer alt efter databasen!...?

mssql/mysql/access/oracle??
Avatar billede kjoller Nybegynder
31. maj 2002 - 14:24 #7
eagleeye>> yyyy-mm-dd hjalp, jeg kom faktisk i tanke om at jeg havde en funktion som ændre formatet til dette. Det er bare år og dag siden jeg lavede det tnx for sparket i den rigtige reting :o)
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
31. maj 2002 - 14:28 #8
Magnus » hvilken database er det..
Avatar billede kjoller Nybegynder
31. maj 2002 - 14:29 #9
Det er en access
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
31. maj 2002 - 14:33 #10
Prøv med:

Function sum_antal(fra, til)

If Not IsData(fra) Then Response.Write "<font color=#ff0000>""fra"" dato er ikke korrekt...</font>"
If Not IsData(til) Then Response.Write "<font color=#ff0000>""til"" dato er ikke korrekt...</font>"

sql = "select sum(antal) as totalbesogendemd from besoegende where dato>=#"&fra&"# and dato<#"&til&"#"

Set rs = Server.CreateObject("adodb.recordset")
rs.Open sql, db_base, 1, 3

If rs.RecordCount > 0 Then
  sum_antal = Trim(0)
Else
  sum_antal = Trim(rs.RecordCount)
End If

End Function