Avatar billede nakalay Nybegynder
31. maj 2002 - 09:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

flash i director 8.5?

Jeg har først lige fået director 8.5 så jeg er meget forvirret og kan ikke rigtig finde rundt o nogle af tingene...nå men her er mit problem:

Jeg har sat en flashfilm ind i et director program eller hva det hedder! Og så har jeg lagt den ind på min "stage" ... så har jeg prøvet at lave en projector men det duede ikke da den for det første gik ud af projectoren så snart man lige havde startet den op + den var for lille!

Jeg vil så gerne vide hvordan man gør præcis når man vil lægge en flashfilm ind i director (den skal så aldrig lukke + være i rigtig størrelse) ...og så skal den ha en preloader...du ved en af de der klassiske (det er vel director man laver dem i?) !

jeg håber i forstår noget af det jeg fabler om!?
Avatar billede jmc Nybegynder
31. maj 2002 - 09:46 #1
En directormovie lukker altid hvis du ikke stopper den med et exitframe script:
on exitframe
go the frame
end

Du skal gemme flashén som swf og denne fil improtere du i director.

Se properties for flash ved at vælge cast og finde properties i property inspektoren.

Jeg forsår ikke hvad du mener med rigtig størrelse?
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. maj 2002 - 10:31 #2
Du behøver nødvendigvis ikke at lave din preloader i Director, den kan også laves i Flash.

Projektoren før den størrelse din stage har. Du kan ændre den i Property Inspector under movie.
Avatar billede nakalay Nybegynder
31. maj 2002 - 18:11 #3
tino_bh: man kan da ikke lave den der "klassiske shockwave" preloadere i flash kan man?

hvis man kan...hvordan så?

hvis man ik kan...hvordan så? (i director)
Avatar billede nakalay Nybegynder
31. maj 2002 - 18:19 #4
jmc: skal jeg bare skrive det sådan dér eller er skal man skrive noget andet istedet for "go the frame" ? hvordan skal scriptet se ud præcist?
Avatar billede nakalay Nybegynder
31. maj 2002 - 18:22 #5
ok det med scriptet duer vist fint...men øhm er det meningen at det skal hakke så vildt...eller bliver det måske bedre når man sætter preloader på?
Avatar billede nakalay Nybegynder
31. maj 2002 - 18:33 #6
tino_bh: jeg ville faktisk være glad hvis man kunne lave preloaderen i flash...da jeg finder director primitivt og lidt grimt! (jeg finder faktisk også Lingo grimt...selvom det måske kan meget mere end actionscript :þ !) ...hvis det ikke kan lade sig gøre kunne man og det man kan får det til at holde op med at hakke (overhovedet) så er jeg villig til at lave det i DIRECTOR :( !!!
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. maj 2002 - 21:27 #7
Prøv at vis et eksempel på hvad det er for en preloader du vil ha'!
Avatar billede nakalay Nybegynder
31. maj 2002 - 22:14 #8
Avatar billede nakalay Nybegynder
31. maj 2002 - 22:17 #9
Avatar billede nakalay Nybegynder
01. juni 2002 - 15:04 #10
tino_bh: er du der stadig? :)
Avatar billede jmc Nybegynder
02. juni 2002 - 16:31 #11
Jeg ved ikke hvad du vil, men director shockwave har en indbygget preloader. se under publish settings,
Avatar billede nakalay Nybegynder
02. juni 2002 - 19:31 #12
ok har fundet ud af at putte preloader på...men jeg må altså sige! Det hakker altså alt for meget...der må da være en måde at fjerne dette på? Ellers kan jeg ihvertfald ikke forstå hvorfor nogle af jer bruger det program...det har ihvertfald været en kæmpe skuffelse for mig indtil nu! :)

Og forresten hvis det er muligt at få det til at stoppe med den hakken...er det så yderligere muligt at få den preloader til at vare lidt længere tid? ;) den er jo færdig næsten inden man ser den!
Avatar billede nakalay Nybegynder
02. juni 2002 - 20:30 #13
Jeg kunne faktisk også bare tage et screenshot af preloaderen og så bruge den i flash...så ville den jo ha "samme" preloader + jeg ville selv bestemme helt præcist hvor lang tid preloaderen skulle arbejde!

Og så behøves jeg jo heller ik finde mig i Directors hakken m.m.
Jeg håber det bliver bedre når/hvis Director MX kommer...så kan det være de har fået styr på sagerne hos Macromedia Inc. :o)

Jeg lukker!
Avatar billede nakalay Nybegynder
02. juni 2002 - 20:30 #14
15 point til jmc ;)
Avatar billede jmc Nybegynder
03. juni 2002 - 11:43 #15
Takker 8)
hvad med at skrue din frame/sek fra 15 og op til 25 ?
prøv dette.