Avatar billede peterp1 Nybegynder
30. maj 2002 - 21:46 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Flere knapper i en alertbox

Hej eksperter

Kan man lave en alertbox med flere valgmuligheder

eks. du har valgt at gemme er det : en opdatering(knap) en ny record(knap) annuller(knap).

Hvis det ikke kan lade sig gøre kan man så bestemme teksten på knapperne i en almindelig alertbox som normalt består af valgmulighederne ok og annuller.

Hvis det kan lade sig gøre vil jeg meget gerne have et kode eksempel.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. maj 2002 - 21:50 #1
Er det ikke en confirm boks der normalt består af ok og annuller
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 21:51 #2
Du kan lave dit eget lag med knapper og vise det - Du kan ikke lave en alertbox med flere end de to allerede spændende.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 21:56 #3
du kan brug showModelessdialog til at lave dine egne customized dialog bokse. noget i den her stil:
function modelesswin(url,mwidth,mheight){
if (document.all&&window.print) { //if ie5
    window.showModelessDialog(url,document,"help:0;resizable:1;dialogWidth:"+mwidth+"px;dialogHeight:"+mheight+"px")
} else {
  window.open(url,"","width="+mwidth+"px,height="+mheight+"px,resizable=1,scrollbars=1,dependent=1")
}
hvor url'en er en HTML side med de knapper du skal bruge.
ovenstående er fra min egen kode og skal sikkert tilpasses.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 21:57 #4
Eller sådan her - Burde også virke i NS 6.:

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>
<a href="#" onclick="document.getElementById('main').style.visibility='visible'">klik du</a>
<form name="f1">
<input type="text" name="variabel" value="">
</form>

<div id="main" style="visibility:hidden">
<form name="f2">
<input type="button" value="opdater" onclick="document.f1.variabel.value=this.value;document.f1.submit()">
<input type="button" value="ny post du" onclick="document.f1.variabel.value=this.value;document.f1.submit()">
<input type="button" value="annuller" onclick="document.getElementById('main').style.visibility='hidden'">
</form>
</div>

</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 22:09 #5
Nåja så kan du tjekke variablen "variabel" der følger med over i det nye dokument, når du submitter.
Avatar billede peterp1 Nybegynder
30. maj 2002 - 22:24 #6
Smukt, hurtige og gode svar - ægte eksperter

Er I (nikolajdu/maddog) tilfredse med at dele pointene eller ???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 22:28 #7
jo vent lige på at "den gale hund" svarer. Jeg løber nu for jeg er ikke rabies vaccineret.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 22:28 #8
Nej jeg svarer lige.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 22:30 #9
jeg er tilfreds hvis du er tilfreds.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 22:35 #10
i NS er en modeless dialog et dependent vindue med samme rettigheder som browserne, mens det i IE har trunkerede rettigheder. Derfor skal man blandt andet sætte scrollbars etc. som om det var styles (der er styles!).
du skal jo nok bruge resizable(=/:)0 og scrollbars(=/:)0
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 22:38 #11
<input type="text" name="variabel" value=""> - Skulle selvfølgelig være "hidden"

<input type="hidden" name="variabel" value="">

Og så lige lidt flame-war for de interesserede....

http://www.eksperten.dk/spm/218501
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 22:56 #12
Sorry for spamming - Maddog jeg har sendt dig mail og tlf nr, men er lidt i tvivl om de går igennem (3 andre har haft problemer) - Fang mig evt på ICq 73133704 smid lige en kort bemærkning her.