Avatar billede cbo Nybegynder
28. juli 2000 - 17:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk installation af div. programmer

Hej.
Er der noget der ved om det er muligt at gøre installation af programmer automatiske, dvs. at der bliver fyldt licens nr, ind, trykket på de rigtige kanpper, eks. installation af MSOffice 2000, der skal yderlige fravælges nogle system dele. Kan man bruge en slags macro optager ?? Script ??  Det hele skal helst ske helt automatisk, uden at brugeren skal gøre noget, andet end at trykke på een knap.
Det skal ske, fra win 95/98 klienter som er logget på NT server.
Avatar billede sjensen Nybegynder
28. juli 2000 - 18:41 #1
På NT har man mulighed for at lave såkaldte \"UnAttented Installations\", d.v.s. specielle setup-filer der indeholder svar på alle de spm. der kommer i installationen af et program. På den måde kan man automatisere installationen. Specielt smart hvis man skal installere samme program på mange maskiner.

Men om det samme findes til W95/98 er jeg ikke sikker på.
Avatar billede twister10 Nybegynder
28. juli 2000 - 19:25 #2
Du kan gøre ligesom der står her :

http://www.microsoft.com/TechNet/win2000/dguide/append-c.asp

men dette gælder kun NT !
Avatar billede cbo Nybegynder
28. juli 2000 - 19:44 #3
Jeg afventer lige og ser om der er flere som har ideer :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. juli 2000 - 12:57 #4
Jeg ved også at man kan installere Win 95/98 med sådan et script, hvor man et eller andet sted kan hente programmet på MS\'s side, til at lave disse scripts.

Prøver lige at se om der er noget lign. til Office ...
Avatar billede cbo Nybegynder
17. august 2000 - 00:06 #5
Der er fundet en anden løsning, som hedder
wininstall, dette skulle kunne klare problemet..