Avatar billede webdesigner Praktikant
30. maj 2002 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

4 domæner 1 webhotel 4 sits

jeg har 4 domæner som viser til samme hjemme side.
kan jeg lave et script der læser adressen og alt efter hvad der står smidder brugeren hen til en under mappe?
det vil være billiger en at skulle købe en nyt web hotel til alle mine domæner...
og der er plas nok da jeg har 100 mb
Avatar billede tblaster Nybegynder
30. maj 2002 - 16:46 #1
Du kan da bare lave pegningerne af dine domænes på www.gratisdnd.dk ... der er det både gratis og så kan du få dem til at pege ned i en mappe på dit domæne!
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 16:47 #2
Vil lige kommentere.. gratisdnS.dk
Avatar billede tblaster Nybegynder
30. maj 2002 - 16:48 #3
det var det jeg ville have skrevet ... det går lidt hurtigt nogle gange ... sorry! :-)
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 16:49 #4
Hehe
Avatar billede webdesigner Praktikant
30. maj 2002 - 21:41 #5
kunne du ikke lave en guide til mig kanikke fidne ud af den....
Avatar billede hansen Nybegynder
31. maj 2002 - 09:01 #6
http://www.theaspsite.org/examples_display.asp?id=1 har en let løsning til dette, uden brug af diverse eksterne sider.
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juni 2002 - 15:52 #7
Her er hvad du skal gøre webdesigner hvis du vil bruge min måde:

Du har et webhotel som høre til et af dine domænes. Lad os kalde dette domæne for domæne1. De andre kalder vi for domæne2, 3, 4. Du skal gøre følgende:

1. Opret 3 mapper på dit webhotel. Den ene kalder du domæne2, den anden donæne3 og den sidste domæne4 (Du kan jo bare give den navne efter hvad domænet hedder. Domæne1 skal du ikke lave nogen mappe til da den jo bliver peget direkte til dit webhotel. Til den skal du altså bare smide filerne i rod mappen.)

2. Nu smider du de tilhørende sider ned i de mapper de tilhøre. Altså smider du domænes2 filer ned i domæen2 mappen ... o.s.v.

3. Gå nu ind på http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51 og udfyld de ting der skal udfyldes. Dette skal du gøre for både domæne2, domæne3 og domæne4!

Du får så tilsendt en mail og fortsætter. Når du skal vælge hvortil du vil have domænet til at pege skal du skrive: http://www.domæne1.dk/domæne2
og altså det samme men bare med domæne3 og 4 for de andre. Så er det bare at fuldføre det de beder dig om og wolla så er det fikset. Og bare rolig. Når folk går ind på www.domæne2.dk så skriver den ikke www.domæne1.dk/domæne2! Den bliver ved med at skrive www.domæne2.dk :-)

Håber du kan bruge det til noget!
Avatar billede webdesigner Praktikant
04. juni 2002 - 17:32 #8
Tblaster jeg ser på det... :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
11. september 2002 - 07:48 #9
kunne ikke få det til at virke :(
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. september 2002 - 10:38 #10
Det virker eller fint ... nå men eller kan du få det gjort ved cliche.dk

Der kan du vælge at få oprettet et webhotel og så kan du have så mange domains liggende på det hotel. Altså kan du have dine 4 domains på samme hotel og dermed kun betale for et hotel! Hvis du skal have mail adresser til dem alle skal du dog oprette 3 ekstra mail server men det koster kun 1kr ekstra pr. mdr. pr. domaine eks. moms!