Avatar billede atom Nybegynder
30. maj 2002 - 16:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kixstart script der kalder en batch fil

Hejsa

Jeg sidder lige og vil kalde en batch fil fra et kixscript. Problemet er bare at det dos-vindue som batch filen åbner ikke lukker automatisk, der skal brugeren selv lukke det. Hvordan kan jeg løse dette?? jeg har prøvet med at skrive exit i slutningen af batch-scriptet.

Det på win98 klienter som kører op mod en winNT 4 server
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. maj 2002 - 19:28 #1
prøv  at kald batch filen vha. SHELL kommadoen:

SHELL

Loads and runs a program.

SHELL "command"

Command can be any 16-bit or 32-bit application. To run command interpreter commands, specify the correct command interpreter as part of the command.

Script execution is stopped until the program exits.

If the program you want to run needs to set environment variables (as is the case with Smsls.bat, for example), you may need to specify additional environment space by using the /E parameter.

SHELL sets the value of @ERROR to the exit code of the program that is run.

SHELL @LDRIVE + "\UPDATE.EXE"

SHELL "%COMSPEC% /e:1024 /c DIR C:"

SHELL "SETW USERNAME=@USERID"

SHELL "CMD.EXE /C COPY " + @LDRIVE + "\FILE.TXT C:\"

SHELL "%COMSPEC% /C COPY Z:\FILE.TXT C:\"

SHELL "C:\WINNT\SYSTEM32\CMD /E:1024 /C " + @LDRIVE + "\SMSLS.BAT"
Avatar billede atom Nybegynder
31. maj 2002 - 08:09 #2
Det gjorde jeg allerede i forvejen, men jeg har fundet ud af "fejlen", man skulle sætte exit=@Error, fordi shell retunere værdien error når et program er udført.. Men du får pointet alligevel