Avatar billede piotr Nybegynder
30. maj 2002 - 11:58 Der er 15 kommentarer

SolidWorks Piping

Jeg søger tutorials, bøger eller andet info. om hvordan man anvender SW Piping. Jeg har ikke fundet noget anvendeligt på nettet. Jeg har tegnet i SW længe, men skal nu til at anvende Piping modulet, det er således kun tutorials i Piping jeg er ude efter

Pft.
\piotr
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
01. juni 2002 - 19:22 #1
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
02. juni 2002 - 09:45 #3
øhh syntes det er lidt vel rigeligt at du vil give 200 p - 60 er vel nok ??
Avatar billede geek Nybegynder
02. juni 2002 - 20:21 #4
Ren nysgerighed :
Hvad bruger man "SW Piping" til ?
Er det bare et program som laver rør ??
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
02. juni 2002 - 21:16 #5
>geek havde heller ikke hørt om sw piping før, så jeg blev nysgerrig og surfede lidt rundt :)

jo er 3d (4d)(cad) program og findes i forskellige udgaver til forskellige formål. Piping anv til at designe ret anvancerede modeller over rørsystemer
Avatar billede piotr Nybegynder
03. juni 2002 - 11:24 #6
susanne:
Ja, det er ca. de samme links jeg er kommet frem til, og det er bare det sædvanlige datasheet fra Solid Works, eller tutorials om den generelle brug af SW, som ikke er noget problem for mig. De 200 point er udlovet netop fordi jeg ikke har kunnet finde en anvendelig tutorial i SW piping, men tak for indsatsen :)

\piotr
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. juni 2002 - 12:26 #7
>piotr
prøv evt disse links - ring til dem - vil mene at de må vide hvad der findes af litteratur på markedet, da de underviser i brug af SW....

http://www.sdh.dk/
http://www.teamworks.dk/

eller kontakt producenten.......... http://www.solidworks.com/

vil undre mig en del hvis de ikke kan hjælpe dig :)
Avatar billede piotr Nybegynder
03. juni 2002 - 12:44 #8
ja, men jeg havde håbet på at der var nogen som havde arbejdet med programmet, og derigennem også vidste hvilken litteratur/tutorials der er de bedste/nødvendige

\piotr
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. juni 2002 - 16:43 #9
fulgte der ingen vildledning med da du købte softwaren?

det der undrer mig lidt er at det ikke engang er muligt at finde litteratur/tutorial på amazon.com. Har også været inde og vende på diverse sites hvor jeg 9,99 gange ud af 10 kan finde hvad jeg søger. Men tror at dit cad prg er så specielt at du skal have fat i distributøren :/
Avatar billede geek Nybegynder
05. juni 2002 - 04:11 #10
Gorsch havde ski aldrig tænkt på at man kunne få et program KUN til at lave rør med !! :)

Tjek evt deres newsgroup : http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&group=comp.cad.solidworks

eller prøv at hente programmet GeoWhere, bare et program som søger i en masse søgemaskiner + en hulens masse newsgroup    -> Sjældent man ikke finder et eller andet man kan bruge
http://download.com.com/3000-2379-6886598.html?tag=lst-0-1

Geek
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
05. juni 2002 - 09:52 #11
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. juni 2002 - 21:41 #12
>piotr
ok nu har jeg gravet noget mere i sagen - godt nok ikke let det her G***

here goes - efter hvad jeg har kunnet finde frem til, er man stadig igang med at betateste en manual...

http://groups.google.com/groups?q=solidworks+piping+manual&hl=da&lr=&selm=dc7fdc3a9291371e4c4f14e2eac28ec9.84754%40mygate.mailgate.org&rnum=2

i linket henvises til at man måske stadig kan downloade betaversionen - måske - jeg kan nu ikke finde den :(

du kunne evt maile til personen - Ken Cook (kcook@hillsinc.net), der har fået udleveret en betaversion - måske han kan hjælpe dig...

ellers kan du jo bruge nyhedsgruppen
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&group=comp.cad.solidworks

der udelukkende beskæftiger sig med SW....
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juni 2002 - 20:10 #13
>piotr
kunne du bruge noget af ovenstående???
Avatar billede piotr Nybegynder
10. juni 2002 - 09:30 #14
susanne:
nej, der er ikke noget som giver andet svar, end at der er andre end mig der søger en tutorial til SW piping :)

\piotr
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juni 2002 - 11:48 #15
tja men du kan jo også læse i et af de links jeg har sendt dig, at der arbejdes på at udarbejde en tutorial - ergo sw har endnu ikke lavet en sådan :D

kan dog ikke forstå at du ikke mailer til Ken Cook og spørger om han ved om det stadigt er muligt at være med som beta-tester. Det kunne jo være at han ved hvem du skal tale med ;)

fortsat god jagt :p)