Avatar billede debby Nybegynder
28. juli 2000 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

æ, ø, å

Jeg har et javascript som setter en hyperlink rundt enkelte ord som skal slås opp i en ordbok. Scriptet bytter om bokstavene æ, ø og å med andre tegn. Ordet kjørelengde blir f.eks til kjørelengde. Hvordan kan jeg forhindre dette?
Avatar billede sone Nybegynder
28. juli 2000 - 09:44 #1
Kan du vise os kodestumpen som giver problemet
Avatar billede debby Nybegynder
28. juli 2000 - 09:50 #2
//Ordet blir her skrevet riktig ut på skjerm

<xsl:template match=\"help\">
  <a tabindex=\"-1\"><xsl:attribute name=\"href\">java script:help(\'<xsl:value-of select=\"text()\"/>\');</xsl:attribute>
  <xsl:apply-templates/></a>
</xsl:template>

//Men her kommer problemet...
<script language=\"javascript\">
  function help(s)
{window.open(\'help.asp?word=\' + s, \'help\', \'width=250,height=250\');
}
</script>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. juli 2000 - 09:58 #3
window.open(\'help.asp?word=\' + escape(s), \'help\', \'width=250,height=250\');
Avatar billede debby Nybegynder
28. juli 2000 - 10:09 #4
Takk for svar, men escape har jeg forsøk flere ganger før - uten hell.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. juli 2000 - 10:50 #5
Ok - hmm -jeg tror ikke jeg helt forstår. Vil du prøve
http://www.datamatikeruddannelsen.dk/ej/help.asp
og fortælle mig om det ligner det du har, og om det virker efter
hensigten?
Avatar billede pomfrit Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:06 #6
<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?>

Prøv at skrive dette i toppen af dine XML og XSLfiler. Det virkede for mig.
Avatar billede debby Nybegynder
12. december 2000 - 10:30 #7
Hei!
Beklager at jeg er så treg. Det er lenge siden vi fant svaret - så jeg husker igrunn ikke hva løsningen var, men jeg tror det kan ha vært at feil xml-komponent var installert på serveren.