Avatar billede lindsten Nybegynder
30. maj 2002 - 00:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sende reference med submit

Jeg har en side med et form-objekt alle form elementer sendes med url'en via 'POST'. Jeg har en knap på
<input type="submit" name="Afslut"> når den aktiveres skal jeg have tilføjet følgende til url'en 'gem=ja'
hvordang gøres det. Kan jeg evt. tilføje en event som onsubmit eller lign.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 00:21 #1
<input type="hidden" name="gem" value="ja">
Avatar billede lindsten Nybegynder
30. maj 2002 - 00:35 #2
Ja men så sendes det med når jeg bruger en af de andre knapper som jeg har under, denne form og det må ikke ske. Har du et andet forslag
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 00:42 #3
<input type="hidden" name="gem" value="">
og
<form action= ..... onsubmit="if (betingelser opfyldt) this.gem.value=\"ja\"; else this.gem.value=\"nej\";">
betingelser opfyldt må du selv definere. du kunne f.x. lave et klik-vindue
<input type="submit" name="Afslut" onclick="skalgemmes=true;">
og
... if (skalgemmes) ...
husk at definere skalgemmes imellem dine script-tags
<script>
...
skalgemmes=false;
</script>
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 00:44 #4
husk at lave et vindue på dine andre knapper også (med skalgemmes=false) og at nulstille når der er submittet, så skalgemmes altid kun er true når der er trykket på den rigtige knap
... if (skalgemmes) {this.gem.value=\"ja\"; skalgemmes=false;} else ...
Avatar billede lindsten Nybegynder
30. maj 2002 - 01:06 #5
Det ser rigtigt ud - jeg har afprøvet det, men får det ikke til at virke. Hvilket jeg ikke kan forstå. Ved du at det virker. Istedet for 'post' slog jeg 'get' til og værdierne overføres ikke. Men jeg skulle da kunne se dem i. Er this.gem.value="ja" måden at skrive til url'en på?
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. maj 2002 - 01:12 #6
det der hidden felt skal ligge imellem <forn og </form kommadoerne på den form du sender.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 01:12 #7
du kan jo selv lave en test. ellers prøv det her.
<form action="#" method="get" onsubmit="this.gem.value='yes';">
<input type="hidden" name="gem" value="2">
<input type="submit" value="go">
</form>
selvfølgelig virker det som det skal. jeg kan jo ikke gætte hvad der så er dit problem. du må give mig lidt mere og arbejde med.
Avatar billede lindsten Nybegynder
30. maj 2002 - 01:24 #8
maddog// jeg takker mange gange - jeg havde slet ikke placeret <hidden> feltet, det var også derfor jeg i først omgang ikke kunne forstå hvad hvilket objekt 'this.gem.value' referede til. Her er lidt point.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. maj 2002 - 01:26 #9
ingen problemer. jeg var godt nok lidt ude i tovene der. kunne slet ikke forstå hvorfor det ikke virkede :D
takker mange gange.
Avatar billede lindsten Nybegynder
30. maj 2002 - 13:10 #10
Det gjorde det umidelbart heller ikke. Fandt jeg ud af. Af en eller anden årsag kunne jeg ikke få den til at ændre gem.value via onsubmit="if(.."
Men efter lang tids testen fandt jeg ud af at hvis blot jeg flyttede scriptet fra onsubmit til
<input type="submit" name="Afslut" onclick="skalgemmes=true;if(skalgemmes) {..."> så virker det upåklageligt.

Jeg ved ikke om du evt. har en forklaring på hvorfor onsubmit="if(..." muligvis ikke virkede hos hos mig.