Avatar billede sjuul Nybegynder
29. maj 2002 - 21:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv med sessions

Jeg har brug for en session der gemmer vareantal og varenummer igennem nogle sider.

De skal kunne hentes ud og der skal kunne tilføjes og slettes vare, og derefter lægges i session'en igen.

Til slut vil jeg lægge dem ind i database. (det har jeg nogenlunde styr på)

Jeg har forsøgt med forskellige eksempler fra nettet men de er temmelige komplicerede, så det må meget gerne være temmeligt simpelt, da jeg er rimelig newbie inden for det her..

Avatar billede htx98i17 Professor
29. maj 2002 - 21:04 #1
Og hvilken del af det skal du have hjælp til?
Avatar billede sjuul Nybegynder
29. maj 2002 - 21:07 #2
altså alt det med sessionen.. oprettelse, opdatering og fremvisning....
Avatar billede sjuul Nybegynder
29. maj 2002 - 21:09 #3
er det federe at køre det hele over databasen istedet for session?
Avatar billede htx98i17 Professor
29. maj 2002 - 21:23 #4
har du rodet med sessions før?
Avatar billede sjuul Nybegynder
29. maj 2002 - 21:26 #5
nej
Avatar billede htx98i17 Professor
29. maj 2002 - 21:27 #6
prøv at rod med sessions først...lav dette og få det til at virke...

side1.php
<?
session_start(); //starter session
session_register("sessionvariabel"); //registrere en variabel til session
$sessionvariabel = "Dette er værdien af min registrede sessionvariabel";
?>

side2.php
<?
session_start();
echo$sessionvariabel;
?>
Avatar billede ducks Nybegynder
29. maj 2002 - 21:32 #7
jeg tror at jeg fandt en på www.activeserverpages.dk i dag
Avatar billede sjuul Nybegynder
29. maj 2002 - 21:37 #8
ehh er det ikke kun asp???
Avatar billede bagmanden51 Nybegynder
29. maj 2002 - 21:37 #9
Jeg kunne også godt tænke mig at vide om det er fedeste at bruge sessions eller mysql...? da jeg nok også snart skal i gang med en shop?
Avatar billede htx98i17 Professor
29. maj 2002 - 21:56 #10
altså... pointen er at man skal gemme en indkøbskurv... en session gør det nemt og virker ved alle der ikke har slået session support fra i deres browser. hvilket ikke er mange.
Du kan også bruge mysql db til at gemme din indkøbskurv i, hvilket sikkert er lige så nemt, du skal blot sørge for at have en slags id med rundt på dine sider som kan gå ind og hente den rigtige indkøskurv fra db'en....

Jeg har selv brugt sessions til min webbutik.
Avatar billede bagmanden51 Nybegynder
30. maj 2002 - 22:41 #11
Ved godt det ik er mig der har oprettet spørgsmålet... men der er altså noget jeg ik lige kan rumme i hovedet... session også en kurv

I mysql kan jeg fatte det med at hver bruger får en unik ID som så bliver brugt hele vejen i gennem i en tabel der hedder f.eks. kurv...

Men jeg har ikke lige horisont nok til at kunne forstille mig session som en kurv... *HUH* evt uddybe lidt? (jeg vil godt give lidt points for det)
Avatar billede sjuul Nybegynder
30. maj 2002 - 23:24 #12
sez
Avatar billede sjuul Nybegynder
30. maj 2002 - 23:25 #13
jeg fik lavet noget der fungere sådan nogenlunde..
Avatar billede htx98i17 Professor
31. maj 2002 - 07:48 #14
Så du forstod altså slet ikke af det jeg fortalt?
Avatar billede sjuul Nybegynder
31. maj 2002 - 10:40 #15
jojo, men jeg har selv fundet ud af resten og har fået en indkøbskurv op og stå...
Avatar billede sjuul Nybegynder
31. maj 2002 - 10:41 #16
vil du have nogle point for det??