Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:10 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

saftevand er godt

Nå, det var nu ikke det jeg ville skrive om.
Jeg kunne ikke finde en g0d titel.

Men hvordan kan man udføre en kommando i et bestemt mellemrum
fx. skal den Showmessage() og to sekunder efter skifter den farve på formen og to sekunder efter laver den en labels caption om, to sekunder efter det laver den en memo's tekst om osv.

15 point ... på spil
Avatar billede jan_k Nybegynder
29. maj 2002 - 16:19 #1
Det lyder somom det er TTimer komponenten du skal bruge (er under System fanebladet). Lav en variabel i din form der holder øje med hvor langt du er kommet i din sekvens af ting der skal gøres, fx. en integer. Sæt Timerens interval op til 2 sekunder og start den.

I dens OnTimer event laver du så bare en CASE der gør de forskellige ting:

case Progress of
  0 : ShowMessage(...);
  1 : Skift farve;
  2 : Skift tekst;
  osv. osv.
end;
Inc(Progress);
if Progress>5 then Progress:=0; // Hvis den skal starte forfra når den når til enden

Hvis du har behov for forskellige intervaller mellem de enkelte ting kan du bare ændre timerens interval i CASE sætningen.
Avatar billede pellelil Nybegynder
29. maj 2002 - 16:25 #2
En TTimer kan være en mulighed, men alt efter hvordan du har brug for det kan det gøres nemmere med Sleet;

<SNIP>
  GoerDit;
  Sleep(2000);
  GoerDat;
  Sleep(2000);
</SNIP>
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:25 #3
okay...
tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:27 #4
man kan også fo halve point ! yesyes
Avatar billede martinlind Nybegynder
29. maj 2002 - 16:47 #5
Ja smart ikk' og så bliver alle halve point automatisk doneret til mig :)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:55 #6
hmm jeg får sejl ved jan_k 's svar
Avatar billede martinlind Nybegynder
29. maj 2002 - 16:59 #7
hvilken fejl, du skal huske at lave en Var der hedder Progress : Integer; og evt lave en Timer1.Enabled := FALSE; i starten og en Timer1.Enabled := TRUE; i bunden, så tingene sker EN Ting ad gangen.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:59 #8
martinlind... doner nogle halve points til mig - så får du saftevand i mange masser...
Avatar billede martinlind Nybegynder
29. maj 2002 - 17:03 #9
No way, nu har jeg lige fået mit trick til at virke :)

PS. Som "rigtig" programmør drikker jeg KUN Coca-Cola
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 17:04 #10
ehh.. nååå nu ser jeg det...
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 17:46 #11
kan I ikke give mig et eksempel på jan_k's svar?
Jeg kan ikke finde ud af det...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
29. maj 2002 - 20:33 #12
Coca-Cola!