Avatar billede claus-meyer Nybegynder
29. maj 2002 - 14:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

levelone print box via internet

i manualen til en levelone fps-2111-txu print box står der at man kan lave internet printing.

der står : the internet printing allow users to print data to your printer across the internet

users send the internet level one server an email with the print job normaly sent an attachment to the email

der står en maase om mail server mm hvad skal man bruge for at få det til og virke og hvordan skal det sættes op .

internet forbindelsen er en tdc pro acess linie med router 2mb linie
Avatar billede bc.com Nybegynder
05. juli 2002 - 12:51 #1
Er printserveren konfigureret med en IP-adresse? En statisk IP vel at mærke...Det kræves der i al fald for at kunne finde den over nettet. Du kan jo prøve at pinge den hvis den som sagt er konfigureret. Hvis det kan lade sig gøre kan du prøve:
Du installerer den angivne printer som lokal på LPT porten først, dernæst går du ind og konfigurerer en ny port (TCP/IP) hvor du angiver den IP-adresse du ved at level one printserveren har. Hvis du ellers har den rigtige driver installeret burde du kunne skrive ud over nettet på denne måde.
Jeg kan ikke rigtig se hvad det har med mail server osv. at gøre...
Det burde ikke have noget med selve linien at gøre andet end hastigheden...
Avatar billede claus-meyer Nybegynder
08. januar 2003 - 20:59 #2
.
Avatar billede claus-meyer Nybegynder
08. januar 2003 - 20:59 #3
lukker