Avatar billede mbl Novice
29. maj 2002 - 14:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatering værdier på webside

Hej Alle
Jeg har et par spørgsmål som jeg søger svar på.???
------
Spørgsmål 1

Er der mulighed for at man kan opdatere værdieren på min webside. Opdatering skal ske fordi der er løbende ny tal på siden.

Jeg har brugt denne tekst streng og den opdater hele siden og det medfører at siden blinker og det må den ikke. Så derfor er der nogen der kan give mig et hint om hvad jeg kan gører.

Ligger i <head>
<meta http-equiv="refresh" content="10">

------
Spørgsmål 2
Hvordan kan jeg ligge værdien som den tekst streng kommer med ind i en tekstbox på websiden. Og kan jeg løbende opdatere denne tekstbox

<NOLIWEB func=ShowValue symbol=NVL_nviUdeTemp></NOLIWEB>

Hilsen Mickey
Avatar billede jonnyjust Nybegynder
29. maj 2002 - 16:49 #1
Hvor kommer indholdet fra ?
Eksternt website ?
ASP ?
PHP ?
Avatar billede mbl Novice
29. maj 2002 - 17:14 #2
Det kommer fra en server som samler værdier op fra for skellige controller som er koblet til denne server. Det man samler op kan være temperatur, trykmåling om mange andre ting.

Man kan se på denne side hvad det er jeg mener.
http://66.1.73.9/Public.htm

hilsen Mickey
Avatar billede jonnyjust Nybegynder
29. maj 2002 - 18:08 #3
Her er lidt du måske kan bruge...

1) lav en framesetting med 2 sider een side man ser og een side man ikke ser.

I nedenstående eksempel kan mai ikke se filen 'top.htm' og du kan derfor refreshe den fil uden at brugeret generes.
EKS START:-----------------------------------------------------------------
<HTML>
    <HEAD>
        <TITLE>Minside.dk</TITLE>
        <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
    </HEAD>

    <FRAMESET ROWS="0,*" FRAMEBORDER="NO" BORDER="0" FRAMESPACING="0">
        <FRAME NAME="Top" SCROLLING="NO" noresize SRC="top.asp">
        <FRAME NAME="Bund" SRC="bund.asp">
    </FRAMESET>
    <NOFRAMES>
        <BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000">
            <center>Your browser is out of date and u cannot view this page.</center>
        </BODY>
    </NOFRAMES>
</HTML>
EKS SLUT:------------------------------------------------------------------

2) top.asp henter indholdet fra databasen ind i en javascript variabel.

EKS START:-----------------------------------------------------------------
<script language="javascript">
<!--
    function Refresher()
    {
        var StrIndhold = '<% = rs("VcIndholdFraTabel") %>'; // Omsætter asp variablen til javascript variabel

        top.Bund.document.all['Indhold'].innerHTML = StrIndhold; // Overfører indholdet af variablen til bund.asp

        setTimeout("top.Top.location.href='top.asp';", 10*1000); // Istedet for META refresheren
    }
-->
</script>
<body onLoad="Refresher();">
EKS SLUT:------------------------------------------------------------------

3) bund.asp udskriver siden og din variabel til brugeren

EKS START:-----------------------------------------------------------------
<font id="Indhold"></font>
EKS SLUT:------------------------------------------------------------------
Avatar billede jonnyjust Nybegynder
31. maj 2002 - 10:00 #4
Filen 'top.htm' var en fortalelse jeg mente top.asp
Man laver en fil f.eks. index.htm den indeholder framesettingen.
I framesettingen hentes top.asp og bund.asp.

Hvis du vil vide mere så bare skriv.