Avatar billede fnuggi Nybegynder
29. maj 2002 - 13:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med ASP smartupload, haster

Hej Alle

Jeg er begyndte at benytte ASP smartupload, således at jeg kan gemme mine filer i DB'en sammen med anden data.

Jeg sidder med deres sampels og arbejder videre, men jeg kan ikke komme til at hente filen fra DB'en. Når jeg benytter deres sampel (nr. 7)bliver jeg promptet for at gemme selve ASP siden og ikke nogle filer fra DB'en. Nogle gode forslag. Jeg vedhæfter koden her:
HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartUpload : Sample 7</H1>

<%

'  Variables
'  *********
Dim mySmartUpload
Dim oConn
Dim strSQL
Dim oRs

'  Object creation
'  ***************
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

'  Connect to the DB
'  *****************

  Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

  oConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
          "Data Source=c:\test_help_desk\fpdb\help_desk_be.mdb;" & _
      "Jet OLEDB:System Database=c:\help_desk\fpdb\Sikret.mdw;", _
      "mip","tulle5"

'  Open a recordset
'  ****************
strSQL = "SELECT FILENAME,FILE FROM TFILES"
Set oRs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
Set oRs.ActiveConnection = oConn
oRs.Source = strSQL
oRs.Open

'  DownloadField
'  *************

mySmartUpload.DownloadField(oRs("FILE"))
' samples with optionnals
' Call mySmartUpload.DownloadField(oRs("FILE"), "application/x-zip-compressed", "download.zip")
' Call mySmartUpload.DownloadField(oRs("FILE"), "application/x-zip-compressed", oRs("FILENAME").Value)

'  Destruction
'  ***********
oRs.Close
oConn.Close
Set oRs = Nothing
Set oConn = Nothing

%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2002 - 13:27 #1
lad for guds skyld være med at gemme billedet i databasen - nøjs med at læg navnet i databasen og upload selve billedet til en mappe
Avatar billede fnuggi Nybegynder
29. maj 2002 - 13:41 #2
Hvorfor  ??? jeg har lavet et komplet helpdesk system, hvori bruger kan indtaste fejl... de skal også have mulighed for at uploade filer /skærmdumps. Hvis jeg gemmer filerne i en mappe, vil jeg have problemer med samme filnavne og så videre, derfor vill jeg lave en tabel, hvor i filerne kan gemmes og samtidig i en anden kolonne indsætte sagsnummeret, således at jeg altid kan finde dem ....
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2002 - 13:56 #3
aspupload ændrer bare filnavnet hvis du forsøger at uploade et med et navn der allerede eksisterer - så der er overhovedet ingen problemer der... endelig kan du jo også bare omdøbe filnavnet til det id der svarer til den post du indsætter.

billeder i en database på nettet er aldrig aldrig en god idé - og man kan let programmere sig fra de fejl du frygter... så hold dig lagt væk fra at lægge billeder ind i databasen
Avatar billede fnuggi Nybegynder
29. maj 2002 - 14:05 #4
er der nogle steder, hvor man kan finde eksempler på dette... for jo det ville da opfylde mine krav...
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2002 - 14:11 #5
ikke noget færdigt eksempel tror jeg - men de fleste ting burde da være mulig at finde i dokumentationen
Avatar billede fnuggi Nybegynder
29. maj 2002 - 16:02 #6
ok jeg finder en anden løsning, så du får kommentarene