Avatar billede net-rom Nybegynder
29. maj 2002 - 01:53 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

domæne controller på netværk med netexpress

Hejs eksperter.

Jeg har en windows 2000 adv. server kørende med web-server, ftp og fil-deling.

Nu vil jeg gerne have den til at være domæne kontroller.
jeg ville følge guiden: http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=179.

Mit problem er så dette: når jeg vælger at bruge ip'en 192.168.1.10 og sætter dns til den samme værdi kan jeg ikke komme på nettet med maskinen mere og da der står at den så vil kører som root server bliver jeg jo forvirret.

ps. har det overhovede nogen betydning at den kører som root server.

Venlig hilsen: Net-Rom.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 01:57 #1
Har du også:
http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=180

Ip i DNS forwarder skal være din Inetudbyders dns servere.
Avatar billede signout Nybegynder
29. maj 2002 - 01:58 #2
Du kan sætte din DNS server op som forwarder. Så svarer den også for andre end de domains som den selv har.
Højreklik på my computer - vælg manage
Vælg Services and applications -> DNS. Højreklik på maskinnavnet og vælg properties.
Vælg fanebladet forwarders, sæt kryds i enable forwarders og skriv IP numre på de nameservere som du normalt bruger.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 01:58 #3
Den første skal være din server altså 192.168.1.10 de næste to skal være din Inetudbyders.
Avatar billede net-rom Nybegynder
29. maj 2002 - 01:59 #4
Jeg har ikke ville gøre mere da jeg ikke vidste hvilken betydnign det ville få på serveren vis den kørte som root server
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 02:00 #5
Ingen betydning.
Avatar billede net-rom Nybegynder
29. maj 2002 - 02:02 #6
det vil altså sige at jeg kan bare lade ip stå som detect auto.. og det gælder også dns?
Avatar billede signout Nybegynder
29. maj 2002 - 02:04 #7
Den første skal ikke være 192.168.1.10. DNS serveren checker først om den har domainet lokalt. Hvis den ikke har slår den DEREFTER op på de servere der er angivet under forwarders.
Avatar billede net-rom Nybegynder
29. maj 2002 - 02:05 #8
hvad skal jeg så gøre serveren skal have intertnet adgang og den skal styre et domæmet petersen herhjemme til brugerene?

hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 02:05 #9
når nej det er på klienten at 192.168.1.10 skal være indstillet som primære. Ups. Getting late.:)
Avatar billede signout Nybegynder
29. maj 2002 - 02:15 #10
Sæt serveren op som domaincontroller som beskrevet på den URL du selv opgav. Sæt derefter serverens DNS op til at bruge forwarders som jeg beskrev tidligere. Sidst skal du bare bede clienterne om at logge på domainet, og så skulle det hele gerne virke uden problemer.
Clienterne skal sættes op til at bruge
Avatar billede signout Nybegynder
29. maj 2002 - 02:16 #11
hov :)
Clienterne skal sættes op til at bruge serveren som nameserver.
Det gøres ved at sætte serverens IP nummer ind i nameserver felter på client maskinerne.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 02:17 #12
Det har jeg da alt samme skrevet signout.
Han skal bare følge:
http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=180
Avatar billede net-rom Nybegynder
29. maj 2002 - 02:18 #13
tak for de nogenlunde svar singout 125 resten til sculze.

Net-rom