Avatar billede solkaer Nybegynder
28. maj 2002 - 17:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-out kun i sort/hvid

Jeg har et grafikkort med tv-out. Jeg har købt det rigtige kabel men det bliver kun i sort/hvid på tv-skærmen og ikke de normale farver som på min monitor. Hvad gør jeg?
Avatar billede f-l-j Nybegynder
28. maj 2002 - 17:22 #1
Sæt tv`et til pal.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. maj 2002 - 17:22 #2
hvis dit tv ikke understøtter S-vhs skal du ha en adapter, s-vhs --> analog (alm. gult stik, som f.eks. cd-afspiller bruger)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. maj 2002 - 17:46 #3
Ellers er der den mulighed, at du kan ændre i BIOS'en på grafikkortet...

Hvis du har et grafikkort fra NVidia, skal du bruge Nvidia BiosEditor og NVflash til at gemme konfigurationen...

Bios Editor: http://www.x-bios.3dgames.ru/modules.php?name=X_BIOS_FileArchive&op=download&ini=1&lang=english&dir=files/rvbedit&fname=rvbsetup.exe&dc=NVIDIA BIOS Editor v1.0 Last Build

NV-Flash: http://www.x-bios.3dgames.ru/modules.php?name=X_BIOS_FileArchive&op=download&ini=1&lang=english&dir=files/other&fname=v4.13.zip&dc=NVFLASH v4.13

I Bios-Editor'er kan du tvinge kortet til at sende signalet i PAL, som du skal bruge og med NVFlash kan du derefter flashe din bios...

Kopiér .ROM-filen samt NVFLash ud på en diskette og start op i ren DOS. Skriv derefter:
nvflash /f xxxxx.rom
15sek senere har du opdateret din BIOS :o)
Avatar billede ducks Nybegynder
28. maj 2002 - 18:12 #4
Prøv med www.tvtool.de
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
29. maj 2002 - 01:25 #5
Hvilket kabel bruger du?
Hvis det er et s-vhs-> scart du bruger så kan problemet ske at være, at dit fjernsyn ikke understøtter svhs gennem scart, og det er der ikke så meget andet at gøre ved.

hvis du derimod bruger et normalt svhs stik, så er det nok som f-l-j siger en forkert indstilling af NTSC/PAL, det kan du sikkert finde under dine tv-out settings. Sæt den til PAL hvis den står til noget andet.

- Rod