Avatar billede stringbuffer Nybegynder
28. maj 2002 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny kerne => SSH problemer

Jeg har tilpasset, oversat og installeret en kerne på min FreeBSD maskine (brugte GENERIC som udgangspunkt) og nu har jeg kæmpeproblemer med SSH - når jeg åbner PuTTY og beder den connecte til FreeBSD-maskinen så tager det laaaaaaaaaang tid at connecte (felere minutter før der kommer login-prompt) og de fleste gange får den timout og lukker.
Til gengæld når den først er forbundet så går det hele vildt hurtigt.

Jeg har prøvet at oversætte og installere GENERIC men fejlen forsvandt ikke!?!?!?

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke ordentligt igen?

Jeg har brug for en speciel kerne fordi jeg løb tør for MBUFs med standardkernen under en test af min serverapplikation ved kun 1000 forbundne klienter...
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
28. maj 2002 - 14:46 #1
Der kommer beskeder som ser sådan her ud:
sshd[186]: fatal: Timeout before authentication for 192.168.1.2.
når PuTTY ikke kan forbinde.
Avatar billede sv Nybegynder
28. maj 2002 - 14:55 #2
det lyder til at den ikke resolver dine sshs connections
rigtigt:
http://freesbee.dk/howtos/liebach/hosts.html
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
28. maj 2002 - 15:10 #3
sv <- jep! Problemet skyldes nok at min primære DNS-server er nede i øjeblikket.
Er der måske et sted, man kan angive sekundær og tertiær DNS-server?

Anyway, tak for hjælpen :) Skriv lige et svar så får du pointene ;)
Avatar billede signout Nybegynder
28. maj 2002 - 16:28 #4
Det kan du angive i /etc/resolv.conf
De skal bare skrives under hinanden som dette:
nameserver 62.242.36.11
nameserver 193.162.145.130
nameserver 193.162.159.194
Avatar billede skwat Praktikant
29. maj 2002 - 13:49 #5
alternativt kan du angive din maskine '192.168.1.2' i /etc/hosts