Avatar billede massman Nybegynder
28. maj 2002 - 13:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

(advanceret?) on join

#ctfpickup.dk er gået død og folk spiller i #ctfpickup.se i stedet.
Det script jeg har lavet virker ok (tror jeg ;) men vil gerne have at det venter 5 sek med at gå igang. Har prøvet med timer men fatter hvis ik helt hvordan det hænger sammen.

on *:join:#ctfpickup.dk:{
  <vent 5 sek>
  if ($nick == $me) { goto end }
  if ($nick ison #ctfpickup.se) { goto end }
  notice $nick #ctfpickup.dk is kindda dead - moved to channel #ctfpickup.se
  invite $nick #ctfpickup.se
  :end
}
Avatar billede pacman Nybegynder
28. maj 2002 - 19:32 #1
Jeg har ikke testet det, men det burde virke...
er 30p i øvrigt ikke lidt lidt for noget du mener er advanceret?..

;Indsæt Dette istedet for det du havde:--------

on *:join:#ctfpickup.dk:{
  .timer 1 5 $tell
  set %nick $nick
}

alias tell {
  if (%nick == $me) { goto end }
  if (%nick ison #ctfpickup.se) { goto end }
  notice $nick #ctfpickup.dk is kinda dead - moved to channel #ctfpickup.se
  invite $nick #ctfpickup.se
  :end
}

;--------  SLUT  -----------
Avatar billede massman Nybegynder
28. maj 2002 - 21:36 #2
Den version du har skrevet virker ikke (den sender aldrig noticen og inviten)

Giver det kun 30point fordi scriptet virker og det bare er en timer der skal ind på en eller anden måde.
Avatar billede pacman Nybegynder
29. maj 2002 - 12:25 #3
;Indsæt Dette istedet for det du havde:--------

on *:join:#ctfpickup.dk:{
  .timer 1 5 $tell
  set %nick $nick
}

alias tell {
  if (%nick == $me) { goto end }
  if (%nick ison #ctfpickup.se) { goto end }
  notice %nick #ctfpickup.dk is kinda dead - moved to channel #ctfpickup.se
  invite %nick #ctfpickup.se
  :end
}

;--------  SLUT  -----------

sorry, så skulle det virke!
Avatar billede massman Nybegynder
29. maj 2002 - 14:29 #4
* /timer: timer 1 not active
Avatar billede pacman Nybegynder
30. maj 2002 - 12:15 #5
Sorry, her er det endelige (forhåbentlig):

---

on *:join:#ctfpickup.dk:{
  set %nick $nick
  .timer 1 5 /tell
}

alias tell {
  if (%nick == me) { goto end }
  if (%nick ison #ctfpickup.se) { goto end }
  notice %nick #ctfpickup.dk is kinda dead - moved to channel #ctfpickup.se
  invite %nick #ctfpickup.se
  :end
}

---

jeg plejer ikke at lave så mange små-fejl, men nu skulle det være fixet
Avatar billede pacman Nybegynder
30. maj 2002 - 12:18 #6
PIS, jeg lavede lige endu en fejl....  Det script bringer mig vist uheld :/

Det ENDELIGE script skulle meget gerne være sådanne her:

;_______________________________________________________________________
on *:join:#ctfpickup.dk:{
  set %nick $nick
  .timer 1 5 /tell
}

alias tell {
  if (%nick == $me) { goto end }
  if (%nick ison #ctfpickup.se) { goto end }
  notice %nick #ctfpickup.dk is kinda dead - moved to channel #ctfpickup.se
  invite %nick #ctfpickup.se
  :end
}
;______________________________________________________________________
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 2002 - 17:15 #7
Massman - vil du ikke være venlig enten at acceptere svaret, eller komme med en begrundet afvisning?
Hvis du blot ignorerer min henvendelse ser jeg mig nødsaget til at sanktionere overfor for dig - og den eneste mulighed jeg har for det, er deaktivering. Hvis du ikke har truffet din afgørelse, om du vil acceptere/afvise svaret, inden en uge vil jeg bede pacman kommentere spørgsmålet, og så vil jeg tage stilling til, hvad jeg vil gøre.
Avatar billede massman Nybegynder
01. juni 2002 - 17:36 #8
Ehm slap af?
Sorry at jeg ikke tjekker sitet 4 gange om dagen da...

Men hans sidste forslag ser ud til at virke :)
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 2002 - 17:43 #9
Det var da underligt, at scriptet allerede var i funktion så. Derudover at du lige pludselig fik tid til at se på det når jeg kommenterer. Når man opstiller en problemstilling må det være med det formål at finde en løsning, og interessere sig for at få det løst. Derfor må det også forventes at besøgsfrekvensen er større når man har et åbent spørgsmål.
Avatar billede massman Nybegynder
01. juni 2002 - 18:26 #10
Ok hvis du absolut vil køre den her videre (hej stædighed...) kan jeg da oplyse at det script jeg brugte indtil var et jeg fik fra en på #help.script som faktisk gør akkurat det samme, bare opstillet på en enkelt linie i stedet for den mere overskuelige måde som pacman har gjort det på.

Fortsæt den arrogante og lettere truende autoritære tone og jeg er sikker på det nok skal gå dig godt fremover.
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 2002 - 19:26 #11
Tak