Avatar billede zonique Nybegynder
28. maj 2002 - 11:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Submit form i en frame vh.a. webbrowser control?

Jeg har brugt for at skulle submitte en form som ligger i en frame i webbrowser1, men kan ikke finde den rigtige syntaks hjælp...

når der ikke er frame kan jeg gøre det på følgende måde:
Set doc = WebBrowser1.Document
doc.Forms(3).submit

og jeg kan få fat på html sourcen fra et frame på følgende måde:
doc.frames.Item(3).Document.body.innerHTML

jeg synes snart jeg har prøvet alt... please hjælp, helst hurtigt
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. maj 2002 - 11:44 #1
Jeg har før brugt inet controllen til at submitte en form.

object.Execute url, operation, data, requestHeaders

//akj
Avatar billede zonique Nybegynder
28. maj 2002 - 11:50 #2
Den har jeg prøvet at kigge lidt på. Problemet er at der er et session id der skal med og så'n. Det har jeg ikke styr på hvordan det kan/skal gøres, med inet
Avatar billede zonique Nybegynder
28. maj 2002 - 11:57 #3
her er de header, post data osv. som siden sender.
Hvis der ikke er nogen løsning med webbrowser, hvordan bruger man så følgende data med, inet, winsock eller noget tredje?

POST /chat/chat_input.php3 HTTP/1.1
Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/vnd.ms-excel, application/msword, */*
Referer: http://chat.noip.dk/chat/chat_input.php3?PHPSESSID=8ad43067c572ed342085f9e6897db7df
Accept-Language: da
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Accept-Encoding: gzip, deflate
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Host: chat.noip.dk
Content-Length: 118
Connection: Keep-Alive
Cache-Control: no-cache
Cookie: FCK=-254376514

PHPSESSID=8ad43067c572ed342085f9e6897db7df&chat_input=xz&msgto=&farve=1&font=0&predef_actions=0&change_channel=%23Spil
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. maj 2002 - 12:05 #4
Du burde kunne gøre det sådan:
strHeader = "Content-Type: application/x-www-form-urlencoded" & vbCrLf

inet1.Execute "http://chat.noip.dk/chat/chat_input.php3", "POST",
"PHPSESSID=8ad43067c572ed342085f9e6897db7df", strHeader

//akj
Avatar billede zonique Nybegynder
28. maj 2002 - 12:26 #5
Det virker ikke... ifølge min Iris network analyser, bliver der slet ikke sendt noget data
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. maj 2002 - 13:33 #6
Underligt, jeg poster et exempel når jeg kommer hjem
Avatar billede dk_akj Nybegynder
29. maj 2002 - 07:41 #7
Jeg har en app. der bruger førnævnte eksempel og det virker. Den sender dog til en cgi side jeg ved ikke om det gør nogen forskel.

Så prøvede jeg at lave en test mod en asp side. Så fik jeg en fejl 500 i loggen på min webserver.
Har du mulighed for at se i logfilen på webserveren om der er nogen fejlmeldinger ??
Avatar billede zonique Nybegynder
04. juli 2002 - 19:46 #8
har fået bixet nogen vh.a. en anden asp side