Avatar billede jily Nybegynder
28. maj 2002 - 10:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Embed af avi fil

Jeg skal embedde en video i en ganske almindelig html side.

Jeg vil bruge mediaplayer/Realplayer.

Jeg skal bare bruge en hurtig kode - der detecter for om brugeren har playeren installeret og ellers afspiller videoen. Under videoen skal der være play, pause og stop knap.

Håber der er nogle der trænger til hurtige 100 point?

TAK
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 10:58 #1
Du kan gøre sådan her:

<OBJECT
  ID="GameShow"
  CLASSID="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95"
  22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95
  WIDTH=320
  HEIGHT=240>
  <PARAM NAME="FILENAME" VALUE="mymovie.asx">
  <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
  <PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="True">
  <PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1">
  <PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="1">
  <PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="1">
  <PARAM NAME="AutoSize" VALUE="1">
</OBJECT>

byt "mymovie.asx" ud med nanvet på din fil

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 10:59 #2
Nååhhh finder lige en detecter også...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 11:08 #3
Så gør du sådan en :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>

    <script language="javascript" type="text/javascript"><!--
var i_mediaplayer;
var v_mediaplayer;
if (navigator.plugins) {
    for (var i=0; i < navigator.plugins.length; i++) {
        if (navigator.plugins[i].name.toLowerCase().indexOf("windows media player") >= 0) {
            i_mediaplayer = true;
            break;
        }
// --></script>
<script language="vbscript"><!--
on error resume next
set tmp = CreateObject("MediaPlayer.MediaPlayer.1")
if IsObject(tmp) then
    i_mediaplayer = true
    v_mediaplayer = tmp.versionInfo
end if
if not v_mediaplayer then
    set tmp7 = CreateObject("WMPlayer.OCX.7")
    if IsObject(tmp7) then
        i_mediaplayer = true
        v_mediaplayer = tmp7.versionInfo
    end if
// --></script>

</head>

<body>

<script language="javascript" type="text/javascript"><!--
if (i_mediaplayer) {
    if (v_mediaplayer) {
        document.writeln("<OBJECT ID='GameShow' CLASSID='CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95' WIDTH=320 HEIGHT=240>");
        document.writeln("<PARAM NAME='FILENAME' VALUE='mymovie.asx'>");
        document.writeln("<PARAM NAME='AutoStart' VALUE='True'><PARAM NAME='TransparentAtStart' VALUE='True'><PARAM NAME='ShowControls' VALUE='1'><PARAM NAME='ShowDisplay' VALUE='1'><PARAM NAME='ShowStatusBar' VALUE='1'><PARAM NAME='AutoSize' VALUE='1'></OBJECT>");
    }
} else {
    document.writeln("Hent Windows Mediaplayer først makker");
}
// --></script>

</body>
</html>

/Nikolaj
Avatar billede jily Nybegynder
28. maj 2002 - 11:11 #4
Hvis jeg implemeterer din kode... med min sti til avi filen - sker der desværre det at når jeg åbner html filen at min browser går ned pga. illegal procedure....???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 11:13 #5
ahvad??

Hvilken version af mediaplayer har du?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 11:15 #6
Prøv den her istedet.

<script language="javascript" type="text/javascript"><!--
if (i_mediaplayer) {
    if (v_mediaplayer) {
        document.writeln('<OBJECT ID="MediaPlayer" WIDTH=286 HEIGHT=251 classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" align="middle">');
        document.writeln("<PARAM NAME='FILENAME' VALUE='mymovie.asx'>");
        document.writeln("<PARAM NAME='AutoStart' VALUE='True'><PARAM NAME='TransparentAtStart' VALUE='True'><PARAM NAME='ShowControls' VALUE='1'><PARAM NAME='ShowDisplay' VALUE='1'><PARAM NAME='ShowStatusBar' VALUE='1'><PARAM NAME='AutoSize' VALUE='1'></OBJECT>");
    }
} else {
    document.writeln("Hent Windows Mediaplayer først makker");
}
// --></script>
Avatar billede jily Nybegynder
28. maj 2002 - 11:29 #7
Så går browseren ikke længere ned til gengæld viser den ikke videoen...

Tjahh hvilken version mediaplayer har jeg?? Faktisk hvis ikke videoen er implementeret i html - viser den sig i Active Movie...

Jeg har Win 98... jeg ved det jeg er forældet og har frygtelig dårligt kendskab til det her... men jeg antog at media player lå som default på Windows maskiner? Bruger explorer (kun) 5.0....
Avatar billede jily Nybegynder
28. maj 2002 - 11:33 #8
Når jeg viser min html side kommer "Hent Windows Mediaplayer først makker" - som vel skulle være tilfældet hvis ikke jeg havde den installeret?
Avatar billede jily Nybegynder
28. maj 2002 - 11:53 #9
Som sagt når jeg bruger Javascriptet til at embedde min avi film med - går browseren ikke ned, men til gengæld bliver den ikke vist. Skal jeg lave noget kode i <HEAD> for at aktivere JavaScriptet? Eller er det Ok at jeg blot implementerer det i den tabel hvor jeg ønsker filmen placeret?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 12:07 #10
Det burde nu virke som jeg havde skrevt det, men måske du ikke har sat dem sammen igen - Eller jeg var for dårlig til at forklare det.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>

    <script language="javascript" type="text/javascript"><!--
var i_mediaplayer;
var v_mediaplayer;
if (navigator.plugins) {
    for (var i=0; i < navigator.plugins.length; i++) {
        if (navigator.plugins[i].name.toLowerCase().indexOf("windows media player") >= 0) {
            i_mediaplayer = true;
            break;
        }
// --></script>
<script language="vbscript"><!--
on error resume next
set tmp = CreateObject("MediaPlayer.MediaPlayer.1")
if IsObject(tmp) then
    i_mediaplayer = true
    v_mediaplayer = tmp.versionInfo
end if
if not v_mediaplayer then
    set tmp7 = CreateObject("WMPlayer.OCX.7")
    if IsObject(tmp7) then
        i_mediaplayer = true
        v_mediaplayer = tmp7.versionInfo
    end if
// --></script>

</head>

<body>

<script language="javascript" type="text/javascript"><!--
if (i_mediaplayer) {
    if (v_mediaplayer) {
        document.writeln('<OBJECT ID="MediaPlayer" WIDTH=286 HEIGHT=251 classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" align="middle">');
        document.writeln("<PARAM NAME='FILENAME' VALUE='mymovie.asx'>");
        document.writeln("<PARAM NAME='AutoStart' VALUE='True'><PARAM NAME='TransparentAtStart' VALUE='True'><PARAM NAME='ShowControls' VALUE='1'><PARAM NAME='ShowDisplay' VALUE='1'><PARAM NAME='ShowStatusBar' VALUE='1'><PARAM NAME='AutoSize' VALUE='1'></OBJECT>");
    }
} else {
    document.writeln("Hent Windows Mediaplayer først makker");
}
// --></script>

/Nikolaj
Avatar billede jily Nybegynder
28. maj 2002 - 13:15 #11
Hmm den laver stadig en ulovlig handling på min stationære PC, men har netop afprøvet den på min laptop hvor jeg kører XP og Explorer 6... og der virker det tilsyneladende storartet...

Nu er der kun én lille ting jeg vil høre om du kan svare på og så er pointene dine... kan jeg få den sorte boks der kommer nedenunder stop, play osv.-modulet? Lige nu er der en sort boks hvor der står show:, Klip:, Forfatter: Copyright m.m. og det er der ikke brug for i den givne situation...

Tusind tak for hjælpen... selvom det dog irriterer mig grænseløst at det er min stationære PC der er noget galt med!...
Avatar billede jonnyjust Nybegynder
29. maj 2002 - 07:08 #12
Hmm.. hvad med

<object src="dinfil.avi"></object>

du kan supplere med parametrene width og hight.
Filen vil blive afspillet embedded i klientens default mediaafspiller, og det er derfor ikke helt så vigtigt hvilken player brugeren har installeret.