Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 10:08 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Redigeringsfejl ?

Når jeg skal redigere noget fra mindatabase henter jeg det ind i mine formfelter sådan:

<%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("../Cinemax/db/medlem.mdb")

SQLstmt = "SELECT id, beskrivelse FROM film WHERE id=" & (Request.QueryString("id"))

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)

%>

...og her bliver det hentet ind i formfeltet:

<textarea name="beskrivelse" class="anmeldelse" value="<%=rs("beskrivelse")%>"></textarea>

Det virker fint på input type="text" felter, men ikke i mit textarea - hvorfor ikke ??
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 10:08 #1
<textarea name="beskrivelse" class="anmeldelse"><%=rs("beskrivelse")%></textarea>
Avatar billede aspprogram Nybegynder
28. maj 2002 - 10:09 #2
prøv:

<%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("../Cinemax/db/medlem.mdb")

SQLstmt = "SELECT id, beskrivelse FROM film WHERE id=" & (Request.QueryString("id"))

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)

Conn.Execute (SQLstmt)

%>
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 10:22 #3
Fint -mundi- hvad så her???

<select name="genre" class="form3" value="<%=rs("genre")%>">
                            <option value="Drama">Drama</option>
                            <option value="Komedie">Komedie</option>
                            <option value="Action">Action</option>
                            <option value="Tegnefilm">Tegnefilm</option>
                            <option value="Romantik">Romantik</option>
                            <option value="Thriller">Thriller</option>
                            <option value="Science fiction">Science fiction</option>
                            <option value="Dogme">Dogme</option>
                            <option value="Western">Western</option>
                          </select>
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 10:27 #4
Denne dur ikke, burde den ikke gøre det?

<select name="genre" class="form3"><%=rs("genre")%>
                            <option value="Drama">Drama</option>
                            <option value="Komedie">Komedie</option>
                            <option value="Action">Action</option>
                            <option value="Tegnefilm">Tegnefilm</option>
                            <option value="Romantik">Romantik</option>
                            <option value="Thriller">Thriller</option>
                            <option value="Science fiction">Science fiction</option>
                            <option value="Dogme">Dogme</option>
                            <option value="Western">Western</option>
                          </select>
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 10:33 #5
Kan jeg lokke med lidt flere point:)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 10:37 #6
Jeg var lige optaget af noget andet :-) Hvad er det der ikke duer ved den ?
Avatar billede zeptic Nybegynder
28. maj 2002 - 10:44 #7
De værdier du vil give din select skal være som options. Hvis du derfor vil have en overskift i din select skal den være som option:
<select name="genre" class="form3">
              <option value="NOVALUE"><%=rs("genre")%</option>
              <option value="Drama">Drama</option>
              <option value="Komedie">Komedie</option>
              <option value="Action">Action</option>
              <option value="Tegnefilm">Tegnefilm</option>
              <option value="Romantik">Romantik</option>
              <option value="Thriller">Thriller</option>
              <option value="Science fiction">Science fiction</ option>
              <option value="Dogme">Dogme</option>
              <option value="Western">Western</option>
            </select>
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 10:53 #8
<select name="genre" class="form3">
<%
do while not rs.eof or rs.bof
%>
  <option value="<%=rs("genre")%>"><%=rs("genre")%></option>
<%
    rs.movenext
loop
%>
</select>
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 11:13 #9
Øhh det forstår jeg ikke helt.

Hvor bliver mine values af når jeg bruger dette:

<select name="genre" class="form3">
<%
do while not rs.eof or rs.bof
%>
  <option value="<%=rs("genre")%>"><%=rs("genre")%></option>
<%
    rs.movenext
loop
%>
</select>
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 11:16 #10
Så skriver den alle dine genrer ud, det var lidt et gæt da du ikke kom med en precis beskrivelse af hvad du ville...

Ellers skal du som zeptic siger gøre sådan her :
<option value="Værdi"><%=rs("genre")%</option>
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 11:16 #11
Dine values bliver det samme som dit genrenavn
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 11:19 #12
Ved denne:

<select name="genre" class="form3">
<%
do while not rs.eof or rs.bof
%>
  <option value="<%=rs("genre")%>"><%=rs("genre")%></option>
<%
    rs.movenext
loop
%>
</select>

Får jeg denne fejl:

Fejltype:
ADODB.Field (0x80020009)
Enten er BOF eller EOF sand, eller den aktuelle post er blevet slettet. Den anmodede handling kræver en aktuel post.????
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 11:21 #13
prøv at slette rs.bof
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 11:22 #14
<select name="genre" class="form3">
<%
do while not rs.eof%>
  <option value="<%=rs("genre")%>"><%=rs("genre")%></option>
<%
    rs.movenext
loop
%>
</select>
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 11:24 #15
Det er stadig samme fejl!
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 11:27 #16
Denne virker:

<select name="genre" class="form3"><%=rs("genre")%>
                            <option value="Værdi"><%=rs("genre")%></option>
                          </select>

Men kan jeg med denne ikke få vist alle mulighederne??
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 11:33 #17
hmm det virker underligt, der er ikke rigtigt noget der ser forkert ud...

<select name="genre" class="form3">
<%
count=1
do while (not rs.eof) and count>0%>
  <option value="<%=rs("genre")%>"><%=rs("genre")%></option>
<%
    rs.movenext
    count=count-1
loop
%>
</select>

prøv det en gang, du kan sætte count til et tal større end 1, hvis du vil have skrevet flere genrer ud
Avatar billede justdoit Nybegynder
28. maj 2002 - 11:35 #18
ok nu har jeg fundet ud af det - tak begge to!