Avatar billede slash Nybegynder
28. maj 2002 - 09:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med SSL på W2K Server

Hej.

Jeg skal have SSL til at køre på et site! Kører W2K server med senste SP's, updates m.m. Jeg har slavisk fulgt vejledninger fra microsoft og disse virker OK på mine testmaskiner men ikke på produktionsmaskinen! Fejlen jeg får når jeg prøver at connecte til sitet med https er: "Page can not be displayed" og "Cannot find server or DNS Error"

I eventloggen er der en fejl med Event ID: "36869", Source: "Schannel" med fejlteksten:

The SSL server credential's certificate does not have a private key information property attached to it. This most often occurs when a certificate is backed up incorrectly and then later restored. This message can also indicate a certificate enrollment failure.

Jeg har været igang med at lede efter ovenstående på microsofts supportsites, men kan ikke finde noget som helst om dette!!

Er der nogen af jer der kan give mig en forklaring på hvad fejlen betyder??? Og evt. forslag til løsning?
Avatar billede slash Nybegynder
28. maj 2002 - 10:32 #2
interessant læsning!

Jeg har kigget lidt på certifikatet på IIS'en! Det viser sig, at der er 2 certifikater - nærmest i hieraki! Det første er et certifikat med navn som webserven! Det næste, som jeg vil antage hører under webserveren, idet der er indryk m.m. har navn som sitet der skal være ssl på! På det 1. certifikat er der ikke en private key, men det er der på nr. 2!

Hvordan kan man fixe det - såæedes at nr. 1 får en private key? Vi har installeret certificate server og laver selv certifikaterne!
Avatar billede slash Nybegynder
31. maj 2002 - 13:18 #3
det bragte mig en smule videre, men problemet er dog ikke løst endnu!