Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2002 - 08:43 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Cvsup opdatering

Hej

Er ved at opdatere min cvsup under FreeBSD v4.5.
Bruger følgende guide:
http://www.defcon1.org/html/cvsup.html

Er nået til step #2, hvor der skal kopieres nogle filer. Jeg ved bare ikke hvilke, og hvad mit homedir som root er.
Synes ikke at kunne se den stable-supfile heller, men den kan så downloades et andet sted på siden. Hvis dette skulle være nødvendigt, hvordan fungerer det så med denne tekstfil?

/Robotten

Ps: Tag ikke for alt for givet, jeg er newbie i BSD *s*
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 11:33 #1
hvis du har installeret cvsup er der kun at kopiere port-supfile fra /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile

cp /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile /usr/home

du går så ind i home og retter serveren til en server nær dig. jeg har skrevet cvsup.dk.freebsd.org

så er det bare..

cvsup ports-subfile
håber det er hjælp nok..
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 11:36 #2
jeg kan se at der er nogle steder jeg har kommet til at skrive b istedet for p

cvsup ports-supfile skulle der står
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 11:37 #3
er det r2d2, jeg sidder og hjælper?
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 11:51 #4
Det var nok skrevet lidt rodet det første...

install cvsup
cd /usr/ports/net/cvsup
make inatell clean

cp /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile /usr/home

cd /usr/home
ee ports-supfile

linie 51 ændres til "default host=cvsup.dk.freeBSD.org

gem...

opdater dine porte

cvsup ports-supfile

så skulle det være gjort...
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 11:58 #5
"make inatell clean" udskiftes med "make install clean" jeg har brug for en tastehat. :)
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2002 - 12:55 #6
Ja, du hjælper nok R2D2, i så fald du er marvel... *s*
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 12:58 #7
er det svar nok?
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2002 - 13:10 #8
Det driller noget. Prøver lige at følge den slavisk, efterom da jeg ee ports-supfile fik en tom fil, dvs. der stod intet i den.
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 13:13 #9
cp /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile (melemrum) /usr/home/

cd /usr/home
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 13:14 #10
brug din tab-tast.... den er der af en grund :-)
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2002 - 14:01 #11
Yep ;)

Og den bliver også kopieret fint over (der kommer ingen fejlmeddelelser), men den er stadig tom.
Skriver jeg så bare adressen på serveren og kører opdateringen, kommer den med, at releasen ikke er at finde på det angivne sted?
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 14:06 #12
prøv lige at kigge på den fil der er inde und examples.. den du kopiere.
vis den også er tom. må du ud på internetet og finde inholdet :-)
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2002 - 14:18 #13
Hmm.. den var godt nok også tom.
Men nu bliver det vist for tricky at finde ud af her. Jeg prøver at buste dig via ICQ senere måske?

(og skal nok huske at smide svaret her)
Avatar billede the-machine Nybegynder
28. maj 2002 - 14:21 #14
jeg er på nu.....
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2002 - 14:24 #15
Det er jeg ikke... *s*
Enten skal jeg have det installeret, el. oxo må der messanger til ;)
Avatar billede robotten Praktikant
30. maj 2002 - 12:52 #16
Nå, det viser sig at være mere kompliceret end som så. Har probs med at kopiere ports-supfile (der nu efter en geninstallering atter er fuld af tekst) til mit homedir.
Avatar billede the-machine Nybegynder
31. maj 2002 - 09:31 #17
Er du sikker på du bugr din tab tast... så er du helt sikker på du skriver det rigtige...
Avatar billede robotten Praktikant
31. maj 2002 - 09:52 #18
Jo, men det er som om, at jeg ikke kan kopiere til mit homedir.
Kan heller ikke gå til det, ved at skrive "cd usr/home", men skal tage et dir ad gangen: cd /usr -> cd home
Så kan jeg komme ind i homedir. Sært...
Avatar billede the-machine Nybegynder
31. maj 2002 - 10:34 #19
du er vel SU ikke?
Avatar billede the-machine Nybegynder
31. maj 2002 - 10:35 #20
eller logget ind som root?
Avatar billede robotten Praktikant
31. maj 2002 - 10:39 #21
Logget ind som root, har ikke oprettet andre brugere.
Avatar billede the-machine Nybegynder
31. maj 2002 - 10:40 #22
heh.... så er det derfor.... der er slet ike nogen home dir....
så kopiere den til root istedet..
Avatar billede the-machine Nybegynder
31. maj 2002 - 10:41 #23
cp /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile /root/
Avatar billede the-machine Nybegynder
31. maj 2002 - 10:45 #24
må jeg også lige forslå du opretter en user.... du kan bruge /stand/sysinstall og sør for at denne user er medlem af gruppen wheel...
Wheel gør at du kan logge ind som den user og skrive SU og gøre ham til superuser. det er mere sikkert...
Avatar billede robotten Praktikant
31. maj 2002 - 10:49 #25
Det må jeg lige få prøvet senere i dag
Avatar billede the-machine Nybegynder
31. maj 2002 - 10:51 #26
ye.... husk at skriv til hvis de virkede... :-)
Avatar billede robotten Praktikant
31. maj 2002 - 11:56 #27
Det virker!!!  Nu står den og brygger kaffe...  ;)
Avatar billede robotten Praktikant
31. maj 2002 - 11:57 #28
Tillykke, det var så dine første (hårdt tjente) point herinde *s*