Avatar billede guf_kevin Nybegynder
27. maj 2002 - 20:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

min HD er færdig :0(

Hej

Jeg har for et halv års tid siden købt en 60 gb IBM DeskStar hardisk, og har været tilfreds med den hidtil.

Nu tror jeg desværre at den er brændt af, den startede med at stoppe med at boote op og derefter gå kold. Jeg kan ikke finde den på nogen anden computer end min egen, hvor jeg af en eller anden grund kan navigere rundt på den i dos.

Er der nogen der har været i samme uheldige situation, og dermed kan sige mig om den kan være brændt af? Jeg tænkte på om det blot kunne være noget i boot sektoren der var blevet ødelagt, for så skulle en enkelt formatering jo løse mine problemer.

Jeg kan derfor godt bruge et dos baseret brænderprogram (hvis det findes), så jeg kan redde det vigtigste!

Håber nogen kan hjælpe...

Med venlig hilsen
guf
Avatar billede wanix Praktikant
27. maj 2002 - 21:01 #1
Der har været meget bøvl med de der IBM diske. Hvor de brænder af. Men hvis den lører og arbejder. Så virker den endnu. Men ellers er den kaput. Tag ned til forhandleren, og du vil nok få pengene eller en ny. Hvis ikke det nok bare en gang fdisk og format c: Jeg tror ikke der findes nogle dos baserede brænderprogrammer.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
27. maj 2002 - 21:04 #2
Jeg har haft samme problem med en harddisk magen til. Først begyndte den at larme en smule og så nægtede den at boote op. Der var ikke andet for end at få den byttet på garantien. IBM sucks.
Avatar billede wanix Praktikant
27. maj 2002 - 21:06 #3
Ja! Prøv at se om du ikke akn få pengene tilbage, også få dig en Maxtor. De holder! Eller Segate de er støvsvage!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
27. maj 2002 - 21:08 #4
Min startede forresten med at have en enkelt bad sektor, men efter nogle få dage voksede og voksede de til nogle ret irreterende størrelser. Fire ud af fem gange kunne harddisken ikke læses, og til sidst kunne den ikke noget som helst. Efter at have fået IBM, er jeg blevet temmelig dygtig til at tage backup af mine data:(
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
27. maj 2002 - 21:21 #5
ja der er nok ikke andet for, æv æv æv!

jeg lader det lige stå åbent, hvis nu der er nogen der kendet et dos-baseret brænderprog. Eller ved i om man kan komme på et netværk ude fra dos af?
Avatar billede kunze Nybegynder
27. maj 2002 - 21:28 #6
guf_kevin > Du kan ikke få pengene tilbage. Men en ny harddisk kan du få. Der er 3 års garanti på IBM diske.

wanix > Ja, Seagate støver ikke ret meget. lol!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
27. maj 2002 - 21:30 #7
Jeg tog backup ved at boote på en anden harddisk, og så kopiere data fra den defekte over til den "raske" inde i windows. Men det kræver, sjovt nok, at du har en ekstra disk.
Avatar billede wanix Praktikant
27. maj 2002 - 21:32 #8
He he! Ja de støver ik ret meget! Aj støjsvage....
Avatar billede kunze Nybegynder
27. maj 2002 - 21:35 #9
wanix > Seagate's diske er faktisk som de eneste godkendt af Dansk Astma Forening.

Tjek http://astma.dk og www.astma.dk ... ENDNU EN www. KIKSER. Se http://fuckwww.dk

Mvh
Kunze
Avatar billede wanix Praktikant
28. maj 2002 - 14:07 #10
HA HA! MEGA GRINEREN!
Avatar billede kunze Nybegynder
28. maj 2002 - 17:27 #11
wanix > Hehe. :)

Mvh
Kunze
http://fotx.net/kunze
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
29. august 2002 - 00:54 #12
Fik heldigvis disken til at virke, og er i dag den lykkelige ejer af samme udmærkede harddisk :0)