Avatar billede djmoose Nybegynder
27. maj 2002 - 19:00 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Target i nyt vindue

Hvilken kode skal jeg bruge for at åbne dette link i et nyt vindue:

Response.Write "<td width=""50%""><b><a href=""default.asp?id=" & rs("ID") & """>" & rs("Description") & "</a></b></td>"
Avatar billede kimiwan Nybegynder
27. maj 2002 - 19:04 #1
<a href="siden.asp" target="_blank">link</a>
Avatar billede medions Nybegynder
27. maj 2002 - 19:04 #2
Response.Write "<td width=""50%""><b><a href=""default.asp?id=" & rs("ID") & " target=""_self"""">" & rs("Description") & "</a></b></td>"

//>Rune
Avatar billede kimiwan Nybegynder
27. maj 2002 - 19:05 #3
dvs. sådan her:

Response.Write "<td width=""50%""><b><a href=""default.asp?id=" & rs("ID") & """ target=""_blank"">" & rs("Description") & "</a></b></td>"
Avatar billede medions Nybegynder
27. maj 2002 - 19:05 #4
*LOL*

//>Rune
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. maj 2002 - 19:05 #5
Response.Write "<td width='50%'><b><a href='default.asp?id=" & rs("ID") & "' target='_blank'>" & rs("Description") & "</a></b></td>"
Avatar billede medions Nybegynder
27. maj 2002 - 19:05 #6
Well:
Response.Write "<td width=""50%""><b><a href=""default.asp?id=" & rs("ID") & " target=""_blank"">" & rs("Description") & "</a></b></td>"

//>Rune
Avatar billede kimiwan Nybegynder
27. maj 2002 - 19:05 #7
medions: _self = samme vindue/frame.. _blank = nyt vindue.
Avatar billede medions Nybegynder
27. maj 2002 - 19:06 #8
elkrog> tjek lige Kim og mit svar ud kl. 04:51 ;-)

//>Rune
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. maj 2002 - 19:08 #9
Medions >>
Ja ja, F5 er altid god :))
Men min kode er lidt kønnere (ikke alle de der """ efter hinanden)
Avatar billede medions Nybegynder
27. maj 2002 - 19:10 #10
elkrog> Glem det.. vi kom først ;-)

//>Rune
Avatar billede djmoose Nybegynder
27. maj 2002 - 19:10 #11
Hvis den skrives på ovenstående måde kommer følgende fejl:

[Microsoft]
[ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression '(ID = 97target=)'

Den skrives sammed med ID nummeret
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. maj 2002 - 19:11 #12
Medions >>
He he, nu må vi se, der er jo djmoose der bestemmer.
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. maj 2002 - 19:12 #13
DJMoose >>
Brug min løsning, den virker.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
27. maj 2002 - 19:13 #14
elkrog: Du skal generelt passe på med at bruge ' i stedet for " i din htmlkode - hvad enten det ser pænere ud eller ej ;o)
Avatar billede djmoose Nybegynder
27. maj 2002 - 19:13 #15
Det er uanset hvadfor en jeg bruger ' eller " samme fejl...
Avatar billede kimiwan Nybegynder
27. maj 2002 - 19:14 #16
djmoose:

Det er en fejl i din sql.  Hvordan ser din sqlstreng ud?
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. maj 2002 - 19:14 #17
Kimiwan >>
Jeg har nu aldrig haft problemer med ' men ellers har du ret.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
27. maj 2002 - 19:15 #18
elkrog: du er lidt en nar at høre på, synes du ikke selv?  "Brug min løsning, den virker".
Avatar billede djmoose Nybegynder
27. maj 2002 - 19:16 #19
<%
Response.Buffer = True

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("hits.mdb")
Conn.Open DSN

If Request.QueryString("id") <> "" Then

strSQL = "SELECT * FROM Banner WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If Request.Cookies("harstemt")("1") <> "Ja" Then
strUrl = rs("Url")
strClicks = rs("Clicks") +1
strSQL1 = "Update Banner set "
strSQL1 = strSQL1 & "Clicks= " & strClicks
strSQL1 = strSQL1 & " WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"
Conn.Execute(strSQL1)
Response.Cookies("harstemt")("1") = "Ja"
Response.Cookies("harstemt").Expires = Date+1
Response.Redirect(strUrl)
Else
strSQL11 = "SELECT * FROM Banner WHERE ID = " & Request.QueryString("id")
Set rs11 = Conn.Execute(strSQL11)
strURL1 = rs("Url")
Response.Redirect(strURL1)

End If
Avatar billede medions Nybegynder
27. maj 2002 - 19:16 #20
Hvis det er et tal du bruger i din SQL sætning skal du ikke bruge ' omkring, hvis det er tekst skal du indkabsle det sådan her:

strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE navn='" & Request.Form("form") & "'"

//>Rune
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. maj 2002 - 19:21 #21
Kimiwan >>
Det må du da undskylde, hvem har tisset på din sukkermad...
Det var bare et forslag, fordi jeg syntes det er nemmere at overskue koden med ' istedet for flere ".
Det var bestemt ikke for at træde nogen over tæerne.

DJMoose >>
Du ser bare bort fra mit svar :))
Avatar billede djmoose Nybegynder
27. maj 2002 - 19:22 #22
Opgaven er jo ikke løst endnu.
Avatar billede aspprogram Nybegynder
27. maj 2002 - 19:34 #23
Response.Write "<td width='50%'>" "<b>" "<a href='default.asp?id=" & rs("ID") & "' target='_blank'>" & rs("Description") & "</a>" "</b>" "</td>"

Ved godt den minder om de andre, derfor har jeg lagt den som en kommentar og ikke et svar... men prøv den nu alligevel...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 10:15 #24
Den giver 1000% sikkert fejl eftersom der slet ikke er nogen & tegn overhovedet :-)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2002 - 10:19 #25
Hvilken fejl får du nu og med hvilken kode ?
Avatar billede djmoose Nybegynder
29. maj 2002 - 15:08 #26
Samme fejl
[Microsoft]
[ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression '(ID = 97target=)'

Se evt. www.wmahitlist.dk/hitlister/default.asp
Avatar billede elkrog Nybegynder
29. maj 2002 - 15:11 #27
Response.Write "<td width=""50%""><b><a target=_blank href=""default.asp?id=" & rs("ID") & """>" & rs("Description") & "</a></b></td>"