Avatar billede christian_catu Nybegynder
27. maj 2002 - 18:51 Der er 1 løsning

Indsætte resultset i JTable

Hejsa
Jeg har en sql database, hvori der fx er defineret nogle medarbejdere. Jeg vil så gerne hente information om en medarbejder fra denne database og indsætte informationen i en JTable. Mit sql kald ser sådan ud:

public Medarbejder hentMedarbejder(int mnr){

            Medarbejder enMedarbejder = new Medarbejder();
            String query="SELECT * FROM MEDARBEJDER WHERE MEDARBEJDERNUMMER= " + mnr;
            try
            {
                Statement stmt = con.createStatement();
                results = stmt.executeQuery(query);
                if( results.next() ){
                    enMedarbejder.setFornavn(results.getString(1));
                    enMedarbejder.setEfternavn(results.getString(2));
                    enMedarbejder.setMedarbejderNummer(results.getInt(3));
                                    }
            }//slut try
            catch(Exception e){
                System.out.println("Query exception: Fejl i indlæsning fra databasen. (readLaaner)"+e);
            }
            return enMedarbejder;
        }

Ovre i en controller klasse har jeg en metode der ser således ud:

public Medarbejder hentMedarbejder(int medarbejdernummer)
    {
        Medarbejder m = new Medarbejder()
        m.setMedarbejderNummer(medarbejdernummer);
        DbMedarbejder b = new DbMedarbejder();
        return b.hentMedarbejder(m);
    }

men der får jeg flg. fejl:

NordController.java:127: hentMedarbejder(int) in DbMedarbejder cannot be applied to (Medarbejder)
        return b.hentMedarbejder(m);
                        ^
Hvad er det jeg gør galt her?

Når engang jeg evner at hente den rigtige info ud af databasen vil jeg gerne indsætte det i et JTable. Det regner jeg da med at få lidt problemer med, så også her var det dejligt hvis nogen kunne hjælpe!
Avatar billede disky Nybegynder
27. maj 2002 - 19:09 #1
det er fordi du forsøger at kalde en klasse med et objekt af typen 'Medarbejder' selvom du har defineret at den skal kaldes med in 'int'

ret til:

public Medarbejder hentMedarbejder(int medarbejdernummer)
    {
        DbMedarbejder b = new DbMedarbejder();
        return b.hentMedarbejder(medarbejdernummer);
    }

Istedet

Hvad skal du