Avatar billede tobbi Nybegynder
27. maj 2002 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hent/udskriv fra db

Hejsa

jeg har noget data liggende på en sql-server. Det vil jeg gerne skrive ud, men man har ikke meget styr over udskriften på web-sider.

Derfor vil jeg gerne have nogle forslag til hvordan jeg nemmest får det skrevet ud, da det skal opstilles rimelig præcist på udskriften.. ??

jeg har tænkt på evt. at hente det ned i en acces-fil, og skrive det ud via reports, eller evt. noget xml og importere det i et program. Eller kan man via asp skrive det til en fil, og evt. hente det ind i word eller excel. ?
Avatar billede curriculum Nybegynder
27. maj 2002 - 15:15 #1
Du kan udskive det direkte fra en database til via asp (server) til html kode (client). Dette gøres ved at select'e en tabel fra databasen og "Response.Write ..."

/Curriculum
Avatar billede tobbi Nybegynder
27. maj 2002 - 15:32 #2
det jeg mener er at det skal udskrives på en printer...
Avatar billede tobbi Nybegynder
27. maj 2002 - 15:33 #3
...jeg ved godt at man kan skrive window.print()
men har bøvlet med css og det er sgu ikke nemt at få den til at skrive det rigtigt ud, og så er der forskel efter hvilken browser og pc'er man bruger. Og det skal være helt ens hver gang.
Avatar billede aspprogram Nybegynder
27. maj 2002 - 19:25 #4
man kan lave en side med inputs felter, og når man så trykke på en knap/et link, åbnes der et vindue, med den præsise størrelse på et A4 ark, og derefter så lave en javascript kode, som så sætter den til at printe...

Det er bare et forslag.
Avatar billede tmceu Praktikant
27. maj 2002 - 20:51 #5
Hvis du vil åbne det i Word el. Excel i browseren, og lade dem styre print, sætter du bare én af disse i toppen af din kode:

Response.ContentType = "application/msword"
Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"

Dette kræver at applikationen er installeret på klienten.

Hvis du vil tvinge en download igennem, skal du også tilføje:

Response.AddHeader "content-disposition","attachment; filename=minfil.doc"

eller

Response.AddHeader "content-disposition","attachment; filename=minfil.xls"