Avatar billede huulbaek Nybegynder
27. maj 2002 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

c5 - felt i rapport

Hej Alle Super-Eksperter!

Skulle gerne tilføje et ekstra felt på min ordrebekræftelse (rapport). Jeg tænkte, at jeg ville oprette feltet (TestTekst) i LagTekst som så refererer til feltet i LagKart. Men feltet kommer ikke med? Nogen der kender løsningen? Og, hvordan sørger man for, at linien ikke kommer med, hvis feltet er tomt?

Mange hilsner,

Thomas
Avatar billede dma Nybegynder
27. maj 2002 - 16:02 #1
Jeg er ikke helt med (det med LagTekst og ref til LagKart) men her er f.eks. feltformlen hvis du har et ekstra felt i LagKart:

LagKart[VareIdx,OrdLinieArkiv.Varenummer].TestFelt

Det er det som kaldes direkte opslag, som følger følgende formel:

Kartotek[Index, Opslagsværdier].ØnsketFelt

Hvis den står på en linie for sig selv, kan du i liniekørslen styre om linien kommer ud med følgende formel:

RETURN LagKart[VareIdx,OrdLinieArkiv.Varenummer].TestFelt

(det betyder: er feltet tomt, returnerer den Falsk, hvilket gør at linien ikke udskrives)
Avatar billede dma Nybegynder
27. maj 2002 - 16:08 #2
Det med LagTekst er lidt mere kompliceret, idet der kan være flere linier. Men det kan f.eks. gøres sådan:

LagTekst[LagTextIdx,OrdLinie.Varenummer,OrdKartArkiv.Sprog].TestTekst

MEN er der flere tekstlinier, får du et problem!

Forresten: Jeg skrev forkert. Det er ikke OrdLinieArkiv, men OrdLinie! Jeg var igang med faktura/følgeseddel (før version 2 er der dog ikke noget OrdLinieArkiv, men kun OrdLinie!)
Avatar billede huulbaek Nybegynder
27. maj 2002 - 16:57 #3
OK, dma, tak for hjælpen!

Jeg kan dog ikke få det til at virke - der er ingen fejl opstået, men feltet (som er udfyldt i Lagkart) kommer ikke på ordrebekræftelsen? Hvad kan der være galt?
Avatar billede hansk Nybegynder
27. maj 2002 - 21:47 #4
Prøv i stedet at oprette et felt i LagKart. Så får du et simplere udtryk som du kan slå op med

LagKart[VareIdx,OrdLinie.Varenummer].DitFelt

som dma også skriver.
Avatar billede huulbaek Nybegynder
27. maj 2002 - 21:53 #5
Yes, det er også det jeg har gjort... Men feltet kommer ikke på rapporten?
Avatar billede dma Nybegynder
29. maj 2002 - 13:35 #6
1. Står der noget i feltet på den vare du udskriver for?
2. Har du et varenummer på ordrelinien?
3. Har du noget stående under feltegenskaber/Feltbetingelse?
Avatar billede huulbaek Nybegynder
29. maj 2002 - 13:48 #7
Yezzz, jeg har fået det til at virke. Tænkte ikke lige over, at det skulle være BodyOrdLinie og ikke BodyLagKart... ;)

takker!