Avatar billede stringbuffer Nybegynder
27. maj 2002 - 13:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Netværk er sinke

Jeg har installeret FreeBSD 4.5 på en maskine med K7S5A MB med Duron 900 MHz processor og 256 MB SDRAM. Da FreeBSD ikke understøtter det indbyggede kort (selvom det tror at det gør) har jeg installeret et RealTek 8139 baseret Zonet netkort. Netværket virker men så langsomt at det knap nok er hurtigere end et modem.

(jeg har en maskine med rimelig meget samme hardware, der kører Linux og virker perfekt)

Hvad skal jeg gøre for at få det til at køre 10 Mbit/s som mine øvrige maskiner?

Kan jeg evt sætte kortet til at køre 10baseT manualt et eller andet sted? hvordan?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
27. maj 2002 - 14:07 #1
Jeg løste det ved at lave ifconfig rl0 media 10baseT/UTP
Avatar billede sv Nybegynder
27. maj 2002 - 14:07 #2
ifconfig rl0 media 10baseT/UTP ville jeg tror kunne være en mulighed...
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
27. maj 2002 - 14:08 #3
LOL
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
27. maj 2002 - 14:08 #4
Mit svar var lissågodt, ikke? :)
Avatar billede sv Nybegynder
27. maj 2002 - 14:16 #5
:)