Avatar billede speder2 Nybegynder
27. maj 2002 - 13:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til sql server

Hej

Jeg forsøger at connecte til en SQL Server via Microsofts JDBC-driver. Det går fint med at få forbindelse til databasen, men der returneres ikke nogle tabeller. Her er mine data. Hvad kan være galt?

Der findes en database kaldet projektstyring, og der er oprettet en bruger "projektbruger" med admin-rettigheder, som kun har adgang til denne database.

Driver: com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver

URL: jdbc:microsoft:sqlserver://SPPORTABLE:1433;DatabaseName=projektstyring

User Name: projektbruger

Password: *************

M.v.h.

Søren
Avatar billede disky Nybegynder
27. maj 2002 - 13:18 #1
Du bliver nød til at poste det kode som forsøger at hente noget fra basen
Avatar billede aslan Nybegynder
27. maj 2002 - 13:41 #2
Med mindre man kan tankelæse:)
Avatar billede speder2 Nybegynder
27. maj 2002 - 19:18 #3
Jeg bruger MacroMedia Dreamweaver MX til at generere JSP-sider, og problemer er, at programmet siger, at der kan skabes forbindelse, men tabellerne er ikke tilgængelige.

<%@page contentType="text/html; charset=iso-8859-1" language="java" import="java.sql.*" errorPage="" %>
<%
// FileName="Connection_jdbc_conn.htm"
// Type="JDBC" ""
// DesigntimeType="JDBC"
// HTTP="false"
// Catalog=""
// Schema=""
String MM_testdb3_DRIVER = "com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver";
String MM_testdb3_USERNAME = "projektbruger";
String MM_testdb3_PASSWORD = "password";
String MM_testdb3_STRING = "jdbc:microsoft:sqlserver://SPPORTABLE:1433;databasename=projektstyring"
%>
<%
Driver DriverRecordset1 = (Driver)Class.forName(MM_testdb3_DRIVER).newInstance();
Connection ConnRecordset1 = DriverManager.getConnection(MM_testdb3_STRING,MM_testdb3_USERNAME,MM_testdb3_PASSWORD);
PreparedStatement StatementRecordset1 = ConnRecordset1.prepareStatement("SELECT * FROM dbo.projekter");
ResultSet Recordset1 = StatementRecordset1.executeQuery();
boolean Recordset1_isEmpty = !Recordset1.next();
boolean Recordset1_hasData = !Recordset1_isEmpty;
Object Recordset1_data;
int Recordset1_numRows = 0;
%>
<html>
<body>
<p><%=(((Recordset1_data = Recordset1.getObject("projektnavn"))==null || Recordset1.wasNull())?"":Recordset1_data)%></p>
</body>
</html>
<%
Recordset1.close();
StatementRecordset1.close();
ConnRecordset1.close();
%>
Avatar billede speder2 Nybegynder
27. maj 2002 - 21:34 #4
Jeg bliver VANVITTIGT af al den konfiguration, som kan gå galt med JAVA. Håber i kan hjælpe. Nu forsøger jeg desperat med en anden driver (I-net) for at få forbindelse til min SQL-Server. Men jeg får hele tiden Class not found selvom jeg har placeret JAR-filen i et bibliotek og dernæst rettet CLASSPATH via kontrolpanel - SYstem - Milæjøvariable.

Har det evt. noget at gøre med at Tomcat ændrer i CLASSPATH'en.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede disky Nybegynder
27. maj 2002 - 22:01 #5
Drop tomcat, den er og bliver noget l*rt.

Download resin fra www.caucho.com

Brug IKKE dreamweaver til at lave JSP med, den er et webdesign program ikke et IDE. (den har en rimelig dum måde at gøre tingene på)

Jeg skal gerne senere poste min database klasse som med sikkerhed virker.

Hvis du dog endelig vil bruge tomcat så sørg for at den .jar fil med driveren er en del af tomcats classpath.
Avatar billede speder2 Nybegynder
31. maj 2002 - 10:32 #6
Problemet var at Tomcatten øjensynligt overskriver systemets Classpath.