Avatar billede changman Nybegynder
27. maj 2002 - 09:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HTTP_POST_VARS

Hej Eksperten!

Jeg har lavet et lille booking_script, der valideres og sendes til en mail-adresse. Problemet er at scriptet er blevet flyttet til en server hos DanDomain, hvor variabelnavnene skal angives sådan her: HTTP_POST_VARS["variabelnavn"]... Jeg har prøvet at erstatte samtlige variabler, men det virker stadig ikke...

Håber det er nogen derude, der har tjeck på det!

---------------------------------------------------
<? if ($HTTP_POST_VARS["navn"] == ""){
    print "Du skal udfylde navn, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} elseif ($HTTP_POST_VARS["adresse"] == ""){
    print "Du skal udfylde adresse, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} elseif ($HTTP_POST_VARS["postby"] == ""){
    print "Du skal udfylde postnr. og by, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} else {mail ("reception@skagen-strand.dk","Forespørgsel fra Bookingsiden","Der er kommet en forespørgsel fra: \n\nNavn: $HTTP_POST_VARS["navn"] \nAdresse: $HTTP_POST_VARS["adresse"] \nPostnummer og by: $HTTP_POST_VARS["postby"] \nTelefon: $HTTP_POST_VARS["telefon"] \nTelefax: $HTTP_POST_VARS["telefax"] \nE-mail: $HTTP_POST_VARS["email"] \n\nOvenstående ønsker at booke følgende: \nFeriebolig: \nPeriode Start: $HTTP_POST_VARS["startdag"] $HTTP_POST_VARS["startmd"] \nPeriode Slut: $HTTP_POST_VARS["slutdag"] $HTTP_POST_VARS["slutmd"] \nAntal Voksne: $HTTP_POST_VARS["antalvoksne"] \nAntal Børn: $HTTP_POST_VARS["antalborn"] \n\nIøvrigt vil ovenstående gerne have følgende ekstraudstyr: \nLinnedpakke: $HTTP_POST_VARS["linnedpakke"] \nLinnedpakke med opredning: $HTTP_POST_VARS["linnedmedopred"] \nBarneseng: $HTTP_POST_VARS["barneseng"] \nHøjstol: $hoejstol \nGebyr for husdyr: $HTTP_POST_VARS["husdyr"] \nAfbestillingsforsikring: $HTTP_POST_VARS["afbestilling"] \n\nDerudover er der følgende kommentar: $HTTP_POST_VARS["kommentar"]","From: skagenstrand <reception@skagen-strand.dk>");
        print "Mange tak for Deres henvendelse $navn.<br>Vi sender Dem snarest muligt en bekræftelse, når vi har oprettet en reservation.<p>Deres reservation er bekræftet, når De har modtaget et lejebevis fra os.<p>Med venlig hilsen<br>Hotel Skagen Strand";
?>
-------------------------------------------
Se evt. siden på www.hotel-skagen-strand.dk

Med Venlig Hilsen
Asger
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. maj 2002 - 09:56 #1
kik i message parameteren i din mail, der står
$HTTP_POST_VARS["kommentar"]  (( med "-tegn om navnet )) indeni din streng der er omkranset af "-tegn.

Du kan ikke bruge samme slags anførselstegn indeni en streng, de skal escapes.
$HTTP_POST_VARS[\"kommentar\"]

Men det er de måske allerede (Eksperten spiser vis stadig \-tegn skrevet i sørgsmålsformularen.

mvh JakobA
Avatar billede otis Nybegynder
27. maj 2002 - 09:57 #2
prøv at ret dine HTTP_POST_VARS["uha"] til HTTP_POST_VARS['uha'], altså med ' frem for " i første omgang
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. maj 2002 - 09:59 #3
En lidt mere overskuelig måde er måske at lægge alle $HTTP_POST_VARS["noget"] over i variabler med det navn:

$navn = $HTTP_POST_VARS["navn"];
$kommentar = $HTTP_POST_VARS["kommentar"];

og så bruge de 'gode gamle navne'
Avatar billede changman Nybegynder
27. maj 2002 - 10:10 #4
Tak, jeg fandt ellers lige selv ud af det, men din metode er da noget bedre Jakoba, så er jeg fri for at lave det hele om!

Mvh Asger
Avatar billede changman Nybegynder
27. maj 2002 - 10:24 #5
Det ser ikke ud til at virke.... Skal der også stå noget nyt i formularen som der sendes fra...

Mvh Asger
Avatar billede changman Nybegynder
27. maj 2002 - 10:27 #6
<?php
if ($HTTP_POST_VARS['navn'] == ""){
    print "Du skal udfylde navn, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} elseif ($HTTP_POST_VARS['adresse'] == ""){
    print "Du skal udfylde adresse, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} elseif ($HTTP_POST_VARS['postby'] == ""){
    print "Du skal udfylde postnr. og by, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} elseif ($HTTP_POST_VARS['telefon'] == "") {
    print "Du skal udfylde telefonnr., g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} elseif ($HTTP_POST_VARS['antalvoksne'] == "") {
print "Du skal udfylde antal voksne, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} elseif ($HTTP_POST_VARS['antalborn'] == "") {
print "Du skal udfylde antal b&oslash;rn, g&aring; tilbage og g&oslash;r dette.";
} else {
        mail (  "reception@skagen-strand.dk",
                "Forespørgsel fra Bookingsiden",
                "Der er kommet en forespørgsel fra:\n\n
                Navn: $HTTP_POST_VARS['navn'] \n
                Adresse: $HTTP_POST_VARS['adresse'] \n
                Postnummer og by: $HTTP_POST_VARS['postby'] \n
                Telefon: $HTTP_POST_VARS['telefon'] \n
                Telefax: $HTTP_POST_VARS['telefax'] \n
                E-mail: $HTTP_POST_VARS['email'] \n\n

                Ovenstående ønsker at booke følgende: \n
                Feriebolig: \n
                Periode Start: $HTTP_POST_VARS['startdag'] $HTTP_POST_VARS['startmd'] \n
                Periode Slut: $HTTP_POST_VARS['slutdag'] $HTTP_POST_VARS['slutmd'] \n
                Antal Voksne: $HTTP_POST_VARS['antalvoksne'] \n
                Antal Børn: $HTTP_POST_VARS['antalborn'] \n\n

                Iøvrigt vil ovenstående gerne have følgende ekstraudstyr: \n
                Linnedpakke: $HTTP_POST_VARS['linnedpakke'] \n
                Linnedpakke med opredning: $HTTP_POST_VARS['linnedmedopred'] \n
                Barneseng: $HTTP_POST_VARS['barneseng'] \n
                Højstol: $HTTP_POST_VARS['hoejstol'] \n
                Gebyr for husdyr: $HTTP_POST_VARS['husdyr'] \n
                Afbestillingsforsikring: $HTTP_POST_VARS['afbestilling'] \n\n

                Derudover er der følgende kommentar: $HTTP_POST_VARS['kommentar']",
                "From: skagenstrand <reception@skagen-strand.dk>");

        echo  "Mange tak for Deres henvendelse $navn.<br>Vi sender Dem snarest muligt en bekræftelse, når vi har oprettet en reservation.<p>Deres reservation er bekræftet, når De har modtaget et lejebevis fra os.<p>Med venlig hilsen<br>Hotel Skagen Strand";
}
?>
Avatar billede changman Nybegynder
27. maj 2002 - 10:31 #7
Den melder fejl i linie 30... (Den hvor der står Navn: $HTTP_POST_VARS['navn'] \n) Jeg har ændret $navn i de sidste linier!
Avatar billede coderdk Praktikant
27. maj 2002 - 10:33 #8
Når variable bliver skrevet inde i en streng omgivet af " (gåseøjne) skal der ikke ' eller " omkring array nøgler, altså dette vil virke: "dette er en $HTTP_POST_VARS[test] ja det er så"
Avatar billede changman Nybegynder
27. maj 2002 - 10:40 #9
Mange tak... Nu virker det !!!

Mvh Asger
Avatar billede coderdk Praktikant
27. maj 2002 - 11:50 #10
:)
Avatar billede tipsen Nybegynder
27. maj 2002 - 11:58 #11
Kommentar:

"Vi sender Dem snarest muligt en bekræftelse, når vi har oprettet en reservation.<p>Deres reservation er bekræftet, når De har modtaget et lejebevis fra os."

Øhh.... får man rent faktisk en bekræftelse eller får man bare et lejebevis som man skal tolke som en bekræftelse!? Lidt upræcis formulering!
Avatar billede changman Nybegynder
27. maj 2002 - 12:51 #12
Ja, det er en smule rodet... Jeg ved det faktisk ikke, men tak for tippet, så vil jeg da lige høre hvad de egentligt mener med det - det er nemlig ikke mig der har formuleret teksten.

Mvh Asger