Avatar billede syspeder Nybegynder
26. maj 2002 - 15:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem win 95 og win XP Pro!

Jeg har før kunnet se min gamle pc med windows 95 fra min pc med windows XP Pro, dog ikke omvendt! Nu kan jeg ikke se nogen!!! Jeg tilslutter til Internettet via dem begge med et gammeldags modem! Jeg bruger firewall og Norton Internet Sec.! Har virket lidt med dette sat til!

Det nytter ikke at bruge alt det med at opsætte et hjemmenetværk m.m., da denne guide kun bruges til og med windows 98...!

Har virket 100% sammen med andre computere på win 98 og xp - det ved jeg ikke om virker nu, men jeg går ud fra det!

Jeg har undersøgt at IP adr. stemmer og subnet... også!

Hvad kan jeg have overset?

Henrik
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2002 - 16:02 #1
har du dynamiske IP'er? (ikke faste)

har du prøvet at slå XP firewall fra, og Norton osv?

kan du pinge pc'erne?
Avatar billede syspeder Nybegynder
26. maj 2002 - 19:54 #2
Jeg har ikke dynamiske IP adr.

Jeg har tidligere kunnet køre netværk med Norton og XP firewall slået til, men jeg vil da prøve at slå det fra og prøve igen!

Dumt spørgsmål: Hvad mener du i dette tilfælde med at pinge pc'erne?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. maj 2002 - 08:20 #3
kan du pinge dem?

går i start, kør skrive command => i dos promten skriv ping xxx.xxx.xxx.xxx

xxx.xxx.xxx.xxx er den andens IP adr.?

sidder du bag en router?
Avatar billede dcgeek Nybegynder
27. maj 2002 - 20:12 #4
Prøv at sætte instillingerne tilbage til "dengang" du kunne se din Win95 fra XP, men ikke omvendt.
Så prøv at vente 15 min. så skulle det også virke på Win95:)
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2002 - 08:26 #5
Via XP er det muligt at køre en netværksinstallationsguide. DEn kan anbefales, i så fald der er problemer. Der oprettes under guiden en lille fil, der kan ligges ud på en diskette. Denne fil køres på klient maskinerne, og så skulled et virke efter nogle minutter.
Avatar billede robotten Praktikant
30. maj 2002 - 12:44 #6
Er der hul igennem nu?
Avatar billede syspeder Nybegynder
30. maj 2002 - 23:48 #7
til dcqeek: hvordan sætter jeg indstillingerne "tilbage"?
Til robotten: den guide virker ikke til Windows 95!
Avatar billede syspeder Nybegynder
02. juni 2002 - 14:51 #8
Ved at ændre på firewallen for Norton Internet Sec. og slå Win Xp's firewall helt fra lykkedes det mig, at kunne komme ind på begge pc'er! Senere da jeg havde sat den til igen kunne jeg kun komme ind på den med win 95 og ikke omvendt! Nogen ide om, hvordan man skal indstille XP's firewall for at den stadig er sat til, men man skal kunne køre netværk ordentligt...!
Avatar billede robotten Praktikant
06. juni 2002 - 12:37 #9
XP er elendig til netværk, og når guiden ikke virker, er det ikke nemt. Det fordi der er alle de firewalls i vejen. Men kører du med Norton Firewall, skulle det da ikke være nødvendigt med XP også, så den skulle da kunne slås fra rent sikkerhedsmæssigt.
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 09:20 #10
Hvem har du som ISP? Cybercity har noget der hedder havckersmacker, hvor der ringes op til et bestemt nummer. Men ved ikke hvor anvendeligt det er .
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 09:21 #11
Avatar billede syspeder Nybegynder
12. juni 2002 - 09:38 #12
Jeg har ikke kunnet komme til at svare i et stykke tid - det virker nu, men kun, når firewallen er slået fra! Ved nogen hvordan man skal indstille XP's firewall, så netværket virker! TAK!!!
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 09:44 #13
Du må meget gerne oprette et nyt spm., med en overskrift der nøjagtigt fortæller di problem, fx "indstilling af XP firewall" el. lign. Så vil du helt sikkert få mere optimal respons på dit spm.
En sigende overskrift vil kunne få de "rigtige" til at se på dit spm.

Ellers tak for point ;)