Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
25. juli 2000 - 20:13 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Installation program

Hvordan kan man lave et installations program hvor alle ens filer (exe filerne, og lyd mm) ligger i samme installations fil (i exe filen) ???

Hvordan er det man gør det?

I Delphi 3 eller 5

/Thomas
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2000 - 20:46 #1
Hvis du ikke allerede har gjort det, så installerer du InstallShield Express som ligger på din Delphi cd (ligger i hvert fald på D5 cd\'en (ved ikke lige med D3!))

Efter du har instaleret programmet, så er det faktisk bare at følge vejledningen. Hvis dit program benytter sig af BDE/alias så kan det godt blive lidt problematisk !

Snowball
Avatar billede hatecaps Nybegynder
25. juli 2000 - 20:57 #2
hvis ellers du gider bruge lidt kroner på det, kan du købe wiseInstall fra www.wise.com . Den er kanon til at installere BDE med alias og andre settings
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. juli 2000 - 12:14 #3
Ville du ikke havde et svar, InstallShield Express løser dit problem, så det er da vist ikke værd at svare på dine spørgsmål, når du bare afviser, men det er selvfølgelig en måde at spare point på.
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. juli 2000 - 14:15 #4
fordi jeg har afvist det svar er fordi det ikke er det jeg vil !

Jeg spørg om hvordan man kan ligge andre filer i en exe fil som man gør i en installation !

Hvordan er det man gør det !

Jeg vil ikke bare give point for noget som jeg ikke kan bruge, og det er jo 100 point som man får !
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. juli 2000 - 14:19 #5
Det gør man ved at bruge res-filer og så extracter man den res man har lagt ind, det er ikke lige til hvis man ikke har rodet med det før.
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. juli 2000 - 14:40 #6
martinlind  --->

Kan du måske lave et lille eks. ???
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. juli 2000 - 14:49 #7
For sølle 100 point...hmmm..

Jeg kan prøve at forklare lidt mere, du skal \"pakke\" din exe-file ind i en res fil med type data, og derefter linke den på med en $R <resfile> i dit delphi prog. husk den må ikke hede det samme som form filen, og så er det ellers bare at loade den fra delphi programet. der er en rescompiler med til delphi, og loadningen er lige til det er ren API. Et lille hint er at compile og kigge på ResExplore eks. der også er med til delphi

også har jeg vist også fortjent de 100 point *S*
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. juli 2000 - 15:30 #8
Jeg fatter ikke hvordan man kan lave .res filer med data i og i hvilket program !
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. juli 2000 - 15:39 #9
i delphi\'s bin bib. ligger et program der heder brcc.exe \"borland resource compiler\", det er et commandoline prog. som du bruger til at lave din res fil med, denne fil linker du på med $R directivet i din delphi unit og compiler, så har du en exe med din res fil i, fra det program kan du så kalde func. til at extracte din res og gemme den som det det nu var på disken.
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. juli 2000 - 15:55 #10
du kan evt. kigge lidt i MSAPI/SDK -hjælpen og grave frem hvordan du skal lave din res fil, jeg må tilstå jeg kan ikke helt huske hvordan og jeg ligger i flytte rod så jeg kan ikke lige finde min gamle kode, \"puteren\" er ikke sat til endnu.
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. juli 2000 - 23:31 #11
martinlind ->

Jeg har file i min D3 BIN \"BRCC32.EXE\" men ikke i D5 BIN. SJOVT !
Så når jeg smider min exe oven i kommer der en fejl !

error navn.exe også et eller andet som jeg ikke kan huske :(

Hvorfor ?

Kan du måske ikke prøve at sende din brcc.exe fil til mig eller er det bare mig som bruger proget forkert ???
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. juli 2000 - 08:58 #12
der skal ligge en brcc32.exe i dit bin bib. også i delphi5, hvis der ikke gør det så kopier den fra CD\'en IMAGE. Lav en text fil med denne syntax og kør brcc32 med filen som parameter og du får en RES fil du kan linke ind i din exe, og kig i ResExplorer for at se hvordan du loader den.

syntax :

Test RCDATA \"d:\\zonelabs.pdf\"

Nu må du kunne komme vidre.

Avatar billede martinlind Nybegynder
28. juli 2000 - 15:13 #13
Har du opgivet !!!! eler holder du bare fri idag ??
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
28. juli 2000 - 15:54 #14
nope jeg har bare sovet =)

jeg vil lige prøve =)
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
28. juli 2000 - 16:47 #15
martinlind ->

Ja nu dur det !

Så er der det med ResExplorer !

Er det en hjælpe fil eller hvad er det !

Og hvor ligger det i delphi !

Jeg har prøvet at søge efter det i delphi 3 hjælp men kunne ikke finde noget !

Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
31. juli 2000 - 23:27 #16
Jeg lukker for der er nok ingen som lige gider hjælpe med det sidste...!
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. august 2000 - 09:07 #17
den ligger i delphi\\demos\\resexplorer
og er et demo program så du skal kigge efter en pas/dpr fil det ligger i alle delphi versioner.

Held og lykke med din \"nye viden\" *S*
Avatar billede jensaa Nybegynder
12. august 2000 - 00:26 #18
her er lige en lille extre kommentar...
http://www.jrsoftware.org/
Der ligger Inno Setup Creator, en gratis open-source installations laver....
Virker meget godt, når man lige finder ud af scriptet...
Der er også en Extension til det så man også kan bruge det nye installer system (office 2000, win2k etc)
nå, men håber det hjælper