Avatar billede stringbuffer Nybegynder
26. maj 2002 - 11:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Net virker ikke

Jeg har installeret FreeBSD 4.5 på en computer med onboard SIS netkort, som gerne skulle være understøttet, installationen genkendte det i hvert fald og det ser ud til at starte op ved boot.

Jeg kan dog ikke komme til at pinge hverken min gateway eller min nabomaskine, jeg kan godt pinge mig selv på den IP-adresse, jeg har angivet, og på loopback adressen.

Jeg har mistanke om at jeg har angivet forkert domæne og hostnavn, da jeg bare skrev IP-adressen som hostname og domænet blev fyldt ud med host adresse på netværket.

Hvordan ændrer jeg konfigurationen og hvad kan der ellers være galt (kabler og hub virker fint)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
26. maj 2002 - 12:02 #1
Hmmm jeg har disabled det indbyggede netkort i BIOS og proppet et godt afprøvet realtek 8139 baseret netkort - efter geninstallation virker det perfekt.

Det indbyggede SiS kort er åbenbart ikke understøttet på trods af hvad der står på FreeBSD's handbook sider
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
26. maj 2002 - 12:03 #2
Jeg har løst mit problem så jeg lukker...