Avatar billede greasy Nybegynder
25. maj 2002 - 21:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

if $result < 0 skal php connecte og læse igen

hej

jeg har et mindre problem.

jeg har et php program, der henter én række i mysql db. hvis nu $result er mindre end nul, altså at der ikke er blevet læst nogen række så vil jeg have php til at prøve at læse igen... hvordan laves dette bedst??
jeg har på fornemmeren at det godt kunne blive noget gris i forhold til optimering, men ved det ikke...  kan nogen hjælpe??

mvh Greasy
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2002 - 22:01 #1
Ikke forstået= "Læse igen" - det giver vel samme resultat?
Avatar billede greasy Nybegynder
25. maj 2002 - 22:05 #2
ok, dårlig formuleret måske.. prøver igen. hvis der af en eller anden grund ikke blev læst den række, der skulle læses, så skal der connectes igen og prøve at få fat i den rigtige række... håber det var bedre formuleret

mvh greasy
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2002 - 22:07 #3
Mnajh.... Hvorfor connecte igen? Det er vel på samme connection....
Men hvorfor skulle det så lykkes anden gang - den forstår jeg ikke.
Avatar billede greasy Nybegynder
25. maj 2002 - 22:11 #4
ok, så får du hele smøren... :D
det der ligger i DB'en er spørgsmål til en quiz. der er 150 rækker. jeg beder php om at hente en tilfældig række hvor id =$i. så langt så godt... men hvis der så af en eller anden grund ikke bliver hentet en række, så viser mit spil jo ikke noget spørgsmål... og derfor skal den læse igen for at hente et spørgsmål anden gang.- forhåbentlig. Er det i virkeligheden et spørgsmål om at den ikke får åbnet connection??
Avatar billede greasy Nybegynder
25. maj 2002 - 22:13 #5
det tror jeg det er... havde ikke fået sat en or die ind... sorry. bare glem mit spørgsmål
fortsat god weekend

mvh Greasy
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2002 - 22:13 #6
Med mindre du har lukket din connection, eller er hoppet til et
andet PHP-script, så er din connection åben. Så kan du bare prøve
igen. Hvis du har kode, der ikke virke kan du jo vise os det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2002 - 22:14 #7
:) Ours is not to reason why, but to do and DIE

(øh, frit efter hukommelsen)
Avatar billede greasy Nybegynder
25. maj 2002 - 22:15 #8
hehe :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2002 - 22:18 #9
Næsten korrekt: http://www.quoteland.com/author.asp?AUTHOR_ID=676

"Ours not to reason why
Ours but to do and die."
- Alfred Lord Tennyson
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2002 - 22:22 #10
Alle PHP-programmører burde have en sød lille hvid bamse stående
ved maskinen med det citat på, så de kan huske deres die(...):
http://www.giftofwisdom.com/store/images/large/22.jpg
Avatar billede greasy Nybegynder
25. maj 2002 - 22:28 #11
enig.... :0 samt en pipeline til coca cola.... med hane på siden af skærmen, fredag og lørdag dog til carlsberg.... hik!