Avatar billede snapstinget Nybegynder
25. maj 2002 - 18:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TimeOut sat til "uendelig"..?

Hejsa.

Jeg har indtil nu fået kyndig og brugbar vejledning af phoenixv, men han måtte forlade tasterne for idag, så jeg opretter dette spørgsmål for at få ordnet sidste trin af koden til min navigations-bar.

Kode:
"setTimeout('changeImages(\'band_info\', \'images/band-info.gif\');',2000);"

Indtil videre er timeout-tiden på 2000 millisekunder, men hvad er det højest mulige tal, hvis der da er noget?

/Anders.
Avatar billede cms Nybegynder
25. maj 2002 - 19:03 #1
Når du bruger window.setTimeout beder du jo browseren om at udføre en bestemt handling efter et bestemt stykke tid. Hvis du sætter tiden til uendelig, bliver handlingen jo aldrig udført. Hvorfor så ikke bare slette hele linjen?
Avatar billede snapstinget Nybegynder
25. maj 2002 - 19:12 #2
..har kringlet problemet på en anden måde efter jeg oprettede spørgsmålet.

du har sådan set ret :o)

lukker lige selv.
Avatar billede cms Nybegynder
25. maj 2002 - 19:16 #3
oki :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. maj 2002 - 19:26 #4
som regel (men ikke en fast regel) gruger javascript 32 bit ord til heltal (og mantisse)
så 2.147.483.647 skulle være et acceptabelt signed tal der.

ellers kan du jo altid udvide med en ekatratæller:

var extrateller =  2147483647;

function onTimeout() {
    if ( --extrateller > 0 ) {
        // vent engang mere
        setTimeout( "onTimeout()", 2147483647 );
    } else {
        endeligSkalDerGoresNoget();
    }
}; //end

på den måde får du et vent der er
2147483647 * 2147483647 millisekunder langt.
( og hvis det heller ikke er nok kan du jo altid give den endnu en ekstra tælleniveu :-))

mvh JakobA