Avatar billede dat00b16 Nybegynder
25. maj 2002 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem bærbar og stationær u/ accesspoint

Kan det lade sig gøre, at lave netværk uden accesspoint, altså udelukkende PCMCIA og PCI kort ?

Er det nødvendig at bruge kort fra samme fabrikant ?
Avatar billede wanix Praktikant
25. maj 2002 - 17:34 #1
Ja det er muligt, og nej, det skal ikke være far samme fabrikant.
Hvilket OS er der på de to maskiner?
Avatar billede dat00b16 Nybegynder
25. maj 2002 - 18:09 #2
Der er tale om win 2000 og win xp (2000 kan opg. til xp)

Jeg har et Nokia c110, kan det bruges, og i så fald sammen med hvilket produkt ?
Avatar billede dat00b16 Nybegynder
25. maj 2002 - 18:11 #3
ved produkt mener jeg hvilket PCI trådløs netværkskort virker med Nokia c110?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2002 - 22:15 #4
Jeg forstår det således:

Hvis du bruger et trådløst netkort, skal du have et accesspoint, men du kan jo bare bruge et almindeligt netkort i din bærbare og så tilkoble til en switch via kabel. Så kommer din bærbare til at virke som en hver anden stationær PC på netværket. Accesspoint og trådløse netkort høre sammen i min verden

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede little_john Nybegynder
26. maj 2002 - 02:34 #5
Hvis du bruger trådløse kort i begge maskinerne kan disse også køre i "AdHoc" modus, hvor du ikke behøver et acces-point, komunikationen foregår direkte mellem de to kort.
Vi bruger det f.eks. selv når vi sidder med nogen bærbare og kun et stik til at komme på netværket, så sætter jeg min i adhoc modus og forbinder den til "tråd-netværket" og lader den så være gateway for alle de andre.
Avatar billede little_john Nybegynder
26. maj 2002 - 02:36 #6
Så svaret må være: Ja, det kan lades sig gøre.
Nej, det behøver ikke at være kort af samme fabrikat, dog skal det være enten 802.11B eller 802.11A  ...  blandet giver kaos..
Avatar billede dat00b16 Nybegynder
26. maj 2002 - 11:15 #7
tak for svaret little_john
Avatar billede little_john Nybegynder
26. maj 2002 - 16:39 #8
Det var så lidt.. Jeg vidste heller ikke ret meget om det før vi selv begyndte at lege med det for et par måneder siden..

Takker for point..