Avatar billede hs Nybegynder
11. marts 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort (driver)

En kollega's maskine har det med, at skjule halvdelen af alt tekst på skærmen, når hun skriver i bl.a. word og e-mail.
Jeg har en idé om, at det er skærmkortet der er noget galt med.
Dette hedder: S3 inc. ViRGE/DX/GX PCI
Jeg har fundet en hjemme side på nettet:
www.s3.com/bbs/0main/topindex.htm
Jeg er usikker på, om hvis jeg downloader dette, om jeg så kan ødelægge noget på maskinen (disken).
Er der nogle som har et godt råd.
Jeg kan evt. træffes på tlf. nr. 33 36 4187
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. marts 1999 - 21:11 #1
du risikerer ikke noget ved det... bare hent den, pak den ud og så prøv at installere den... det er nemt nok, der er vejledning på skærmen...

og hvis det endelig går galt, er det bare at trykke F5 under opstart når den skriver "Starter Windows 95", så starter den op i fejlsikret tilstand og der kan du så rette det tilbage...

gord fornøjelse
Avatar billede tanis Nybegynder
17. marts 1999 - 00:44 #2
Prøv www.windows95.com, nettets største Driver Library,
Du skriver ikke noget om hvilken slags Operativ System du bruger,
men Win95 har nogle problemer med netop dette kort, hvis det er en af de gamle udgaver.
Avatar billede lazze Nybegynder
27. april 1999 - 14:02 #3
Ellers så skift driveren ud til at hedde standerd VGA.
lazze
Avatar billede jpswebcon Nybegynder
30. april 1999 - 03:04 #4
til s3virge følger en cdrom med diverse drivere, geninstaller kortet efter opskriften i manualen.
Avatar billede boa Nybegynder
07. maj 1999 - 19:24 #5
S3's kort har det med at drille.

Prøv at installere de nyeste drivere.

Det hjælper sandsynligvis ikke.
Så det næste du skal prøve (jeg går ud fra, der køres Win95/98?)
er at gå ind under

Start>Indstillinger>Kontrolpanel>System

- her klikker du Ydeevne, herefter Grafik, og sætter
hardwareaccelerationen til "Ingen". Reboot derefter.
Hvis programmerne så kører uden glitches, kan du prøve
at gå trinvist op i hardwareacceleration.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. maj 1999 - 21:13 #6
ADMIN>> kan du ikke acceptere dette spørgsmål for mig? det ser ud til at brugeren har forladt stedet, så det er dumt at det bare ligger og fylder, det her
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. juni 1999 - 01:48 #7
Hvis du stadig kigger her, så mail mig, så sender jeg dig driverne til kortet, jeg har et mage til!

Mvh Cybermike
uf13@hotmail.com
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. juni 1999 - 13:06 #8
jeg tror han er død
Avatar billede cybermike Nybegynder
01. juli 1999 - 23:46 #9
Sikkert, eftersom han skrev det for 4 måneder siden og ikke har svare siden!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:03 #10
admin>> kan du ikke bare acceptere det for mig? han kommer her nok ikke mere, og hvorfor skal hans points så samle støv?
Avatar billede hamderper Nybegynder
25. juli 1999 - 15:37 #11
win 98 installerer automatisk disse drivere, fjern det nuværende kort i enhedshåndtering og genstart
Avatar billede intel4004 Novice
02. juli 2002 - 19:41 #12
Og nu er vi i det 21. århundrede d. 2/7 2002 - hvorfor ikke lukke dette spørgsmål hs...
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. februar 2005 - 14:51 #13
Fordi at der stadig kommer nye posts ca. en gang hvert tredie år!
Avatar billede repox Seniormester
23. januar 2014 - 14:12 #14
Så er den lukket.