Avatar billede krisse Nybegynder
25. maj 2002 - 14:46 Der er 13 kommentarer

Upload af billeder... HJÆLP

Nu har jeg siddet siden 10 i morges, og stadig fatter minus.

Jeg vil gerne kunne oploade billeder og lægge i en bestemt mappe (upload), hvorefter jeg kan hive dem fra når jeg vil...

Jeg bruger PHP4.0.6

Indtil videre ser min form således ud:
<form action="upload.php" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data">
  File to upload:<input type="file" size=40 name="userfile"><br>
  <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="100000">
  <input type="submit" value="upload">
  </form>

Min upload.php ser således ud

if (is_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'])) {
            copy($_FILES['userfile']['tmp_name'], "/upload");
        } else {
            echo "Possible file upload attack. Filename: " . $_FILES['userfile']['name'];
        }

Hvad gør jeg?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. maj 2002 - 14:49 #1
if (move_uploaded_file($userfile, "upload/$userfile_name")) {
    echo "filen er uploadet";
} else {
    echo "fejl :(";
}

ville jeg gøre...
Avatar billede krisse Nybegynder
25. maj 2002 - 14:54 #2
gi'r mig fejl :(
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. maj 2002 - 14:55 #3
hvilken ?
Avatar billede krisse Nybegynder
25. maj 2002 - 15:01 #4
ja, den skriver bare fejl :(, idet den går i elseløkken
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 15:06 #5
Er det ikke "farligt" at skrive

echo "fejl :("; ?

Kan php godt klare : og ( inde i " " ?

DGP
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. maj 2002 - 15:08 #6
DGP >> sure, PHP kan ALT :-)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 15:16 #7
Oki doki... Jeg prøvede bare at spille smart, hvilket ikke var særligt smart :o)

DGP
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. maj 2002 - 15:16 #8
DGP >> hehe :-)
Avatar billede krisse Nybegynder
25. maj 2002 - 15:22 #9
Hvad skal man gøre ved sådan en fejl?

Warning: Unable to open 'c:\phpdev\www\tmp_test\php4C.tmp' for reading: No such file or directory in c:\phpdev\www\upload\upload_go.php on line 6
failed to copy file
Avatar billede beldring Nybegynder
25. maj 2002 - 15:25 #10
Du SKAL angive den fulde sti til din mappe!!! ... og med det mener jeg ikke bare http://www. .... men jeg mener noget lignende net/www/krisse/http://www......
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. maj 2002 - 15:27 #11
beldring >> næhhh, det behøver man såmænd ikke. Man kan godt nøjes med fx:
move_uploaded_file($minfil, "upload/fil.gif")
Avatar billede krisse Nybegynder
25. maj 2002 - 15:29 #12
I første omgang kunne jeg godt tænke mig at det virker på min egen computer... Der kører phpdev
Avatar billede beldring Nybegynder
25. maj 2002 - 15:30 #13
jeg fandt en magen til den han bruger på azero.dk og jeg er ret sikker på, at det er en magen til, da den også siger "echo "Possible file upload attack. Filename:"  ... og der siger de klart og tydeligt, at man SKAL skrive den fulde sti, og man skal huske en / efter stien! ... jeg havde samme fejl da jeg ikke skrev den fulde sti!