Avatar billede jakobfriis Nybegynder
25. juli 2000 - 13:48 Der er 5 kommentarer

Eicon Diva T/A ISDN modem

Er der nogle kloge hoveder som har forstand på Linux, som kan fortælle mig, hvorfor mit ISDN modem kun kan køre med en hastighed på 1kb/s ??? Jeg kører RH6.2, og jeg kan som sagt godt på en forbindelse op at stå, men ved en \"#¤ hastighed.
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. juli 2000 - 14:57 #1
Hvad checker du din hastighed op imod ?
Hvordan har du sat dit seriel interface op ?  +115000Kb ?
Bruger du begge kanaler eller kun den ene ?

Avatar billede jakobfriis Nybegynder
26. juli 2000 - 07:50 #2
Jeg har sat den til at bruge den ene kanal, hvilket i windows betyder 7Kb/s. Det regner jeg også med at Linux, på en eller anden måde kan matche. Jeg har sat porthastigheden til det højeste muligt. Dvs. 400000 (jeg kan ikke lige huske det præcise tal).
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. juli 2000 - 07:53 #3
Prøv at droppe alle initialiserings script og nøjes med atz og atdt tlf.nr.
Start iptraf og se hvor meget der stoppes gennem dit if.
Avatar billede jakobfriis Nybegynder
26. juli 2000 - 07:55 #4
Det prøver jeg når jeg kommer hjem fra arbejde, men jeg må være ærlig og sige, at det ikke er 100% jeg forstår. Jeg prøver dog.....
Avatar billede concorp Nybegynder
10. august 2000 - 00:33 #5
mit forslag ville være at sætte porthastigheden til 115200 og give modemmet;
AT%A2=95
ATDT tlf. nr.