Avatar billede jonnyjust Nybegynder
25. maj 2002 - 12:15 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Beskyttet html kildekode!!!

Er det muligt at beskytte sin html kildekode imod kopiering ? det er der mange der har forsøgt på men ingen har løst opgaven, jeg har et bud på hvordan det kan gøres.

http://www.just2net.dk/nosource/

Du får 200 points hvis du finder kildekoden der genererer følgende tekst
-----------------------------------------
Jeg har forsøgt at gøre denne HTML kode umulig at finde for brugeren
-----------------------------------------
der ligger et kommentar tag (<!-- -->) på siden der genererer teksten med en tekst i, skriv teksten i en kommentar til dette spørgsmål (og dokumenter hvordan du gjorde) og du får 200 points (gælder kun den der kommer først :)

Good hunting!!
Avatar billede jamella Nybegynder
25. maj 2002 - 12:17 #1
det kan ikke lade sig gøre!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2002 - 12:17 #2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN">
<!-- saved from url=(0032)http://www.just2net.dk/nosource/ -->
<HTML><HEAD><TITLE>Beskyttet kildekode...</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2716.2200" name=GENERATOR></HEAD><FRAMESET border=0
frameSpacing=0 rows=0,* frameBorder=NO><FRAME name=Top
src="Beskyttet kildekode___files/top.htm" noResize scrolling=no><FRAME name=Bund
src="Beskyttet kildekode___files/bund.htm"></FRAMESET></HTML>

??
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 12:17 #3
Det kan man ikke.
Avatar billede jamella Nybegynder
25. maj 2002 - 12:18 #4
har haft et program hvor man kunne indtaste en url og så hentede den alt der var på den url (html\exe osv)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 12:20 #5
Fra bund:
<font id="Content">
</font>
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2002 - 12:20 #6
Var min kommentar ikke fin nok?

<!-- saved from url=(0032)http://www.just2net.dk/nosource/ -->

:D *lol*
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 12:21 #7
Top:
<b>Go away!!!</b><body>
</body>

</html>
Avatar billede cdc Novice
25. maj 2002 - 12:23 #8
vis i menuen og vis kilde funker da også !
Avatar billede dmcn Praktikant
25. maj 2002 - 12:24 #9
Folkens, læs nu lige hvad han skriver, ikke.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 12:24 #10
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN">
<!-- saved from url=(0032)http://www.just2net.dk/nosource/ -->
<HTML><HEAD><TITLE>Beskyttet kildekode...</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2716.2200" name=GENERATOR></HEAD><FRAMESET border=0
frameSpacing=0 rows=0,* frameBorder=NO><FRAME name=Top
src="Beskyttet kildekode__-filer/top.html" noResize scrolling=no><FRAME
name=Bund src="Beskyttet kildekode__-filer/bund.html"></FRAMESET></HTML>

Filer gem som.

Easy peasy
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. maj 2002 - 12:26 #11
schultza >> hva så med koden for teksten på siden? hvor er den ?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2002 - 12:26 #12
schulze >> ?!?
Avatar billede askhoej Praktikant
25. maj 2002 - 12:27 #13
schulze >> kan du ikke lige læse spørgsmålet igennem, inden du over spammer det helt?

/askhoej
Avatar billede scz Nybegynder
25. maj 2002 - 12:28 #14
well det er fedt nok, men den skriver slet igen ting i NS6.0
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2002 - 12:30 #15
Står der "Go away!!!" ?
Avatar billede scz Nybegynder
25. maj 2002 - 12:30 #16
nej...
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 12:31 #17
Ups, uno momento.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. maj 2002 - 12:31 #18
Der bliver heller ingenting vist i Opera
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2002 - 12:31 #19
Det her fandt jeg også...

<HTML>
    <HEAD>
        <TITLE>Beskyttet kildekode...</TITLE>
        <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
    </HEAD>

    <FRAMESET ROWS="0,*" FRAMEBORDER="NO" BORDER="0" FRAMESPACING="0">
        <FRAME NAME="Top" SCROLLING="NO" noresize SRC="top.php">
        <FRAME NAME="Bund" SRC="bund.php">
    </FRAMESET>
    <NOFRAMES>
        <BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000">
            <center>Your browser is out of date and u cannot view this page.</center>
        </BODY>
    </NOFRAMES>
</HTML>
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2002 - 12:35 #20
<!-- Jeg troede ikke det kunne lade sig gøre. -->

Gem som *.mht >> Åbn i editor.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. maj 2002 - 12:36 #21
"der ligger et kommentar tag (<!-- -->) på siden der genererer teksten med en tekst i, skriv teksten i en kommentar til dette spørgsmål (og dokumenter hvordan du gjorde) og du får 200 points (gælder kun den der kommer først :)"

Læs det igen, og stop så med de der wild guesses - manden har udlovet 200 point, så han er nok ret sikker på det virker.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. maj 2002 - 12:37 #22
Se mit svar...
Avatar billede dmcn Praktikant
25. maj 2002 - 12:38 #23
taskmgr wins. :)
Avatar billede askhoej Praktikant
25. maj 2002 - 12:40 #24
nice work taskmgr :-)

Her er hele indholdet til alle:

From: <Saved by Microsoft Internet Explorer 5>
Subject: Beskyttet kildekode...
Date: Sat, 25 May 2002 12:37:33 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
    boundary="----=_NextPart_000_0000_01C203E8.F1116420";
    type="multipart/alternative"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_0000_01C203E8.F1116420
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="----=_NextPart_001_0001_01C203E8.F112EAC0"

------=_NextPart_001_0001_01C203E8.F112EAC0
Content-Type: text/html;
    charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Location: http://www.just2net.dk/nosource/

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN">
<HTML><HEAD><TITLE>Beskyttet kildekode...</TITLE>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Diso-8859-1">
<META content=3D"MSHTML 6.00.2600.0" name=3DGENERATOR></HEAD><FRAMESET =
border=3D0=20
frameSpacing=3D0 rows=3D0,* frameBorder=3DNO><FRAME name=3DTop=20
src=3D"http://www.just2net.dk/nosource/top.php" noResize =
scrolling=3Dno><FRAME=20
name=3DBund =
src=3D"http://www.just2net.dk/nosource/bund.php"></FRAMESET></HTML>

------=_NextPart_001_0001_01C203E8.F112EAC0
Content-Type: application/octet-stream
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Location: http://www.just2net.dk/nosource/top.php

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD><TITLE></TITLE>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Dwindows-1252">
<META http-equiv=3DCache-Control content=3D"no cache">
<META http-equiv=3DPragma content=3D"no cache">
<META http-equiv=3Dexpires content=3D"Thu, 1 October 1998 00:00:00 =
PST"><!-- Jeg troede ikke det kunne lade sig g=F8re. -->
<SCRIPT language=3DJavaScript>
<!--
    strpage =3D '<table border=3D0 width=3D100% height=3D100%><tr><td =
align=3Dcenter valign=3Dmiddle>Jeg har fors=F8gt at g=F8re denne HTML =
kode umulig at finde for brugeren.</td></tr></table>';
    setTimeout("top.Bund.document.all['Content'].innerHTML =3D strpage;", =
500);
    setTimeout("this.location.href =3D 'top.php';", 600);
//-->
</SCRIPT>

<META content=3D"MSHTML 6.00.2600.0" name=3DGENERATOR></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>

------=_NextPart_001_0001_01C203E8.F112EAC0--

------=_NextPart_000_0000_01C203E8.F1116420
Content-Type: application/octet-stream
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Location: http://www.just2net.dk/nosource/bund.php

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
<META content="MSHTML 6.00.2600.0" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY><FONT id=Content></FONT></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_0000_01C203E8.F1116420--
Avatar billede askhoej Praktikant
25. maj 2002 - 12:44 #25
Her er i øvrigt de 10 bedste metoder til at skjule sin source code:

1.) Use the <INVISIBLE> </INVISIBLE> tags around the entire document.
2.) Use the DONTSTEAL attribute in the <BODY> tag.
3.) Ftp to your server, select all files and directories, hit "Delete".
4.) Put every existing copy of every file on floppies, place them in a shoebox and bury them in the backyard. There is another version of this method which involves placing the floppies in a plastic bag and hiding them in a different sort of hole. Both are equally effective.
5.) Password protect your entire site and make sure no one has the password, not even you.
6.) Employ a small but fanatically loyal and well-armed band of mercenaries to guard your site.
7.) Start>Run>format C:\
8.) Attack dogs, preferably rabid.
9.) Use any version of Microsoft Frontpage to create your site. (This won't prevent people from viewing your source, but no one will want to steal it.)
10.) Don't put your pages on the web.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
25. maj 2002 - 13:13 #26
Nu går hele det her spørgsmål ud på at skjule sin html kildekode, men hvorfor er i så interesserede i at gøre det?? Hele idéen ved Internettet er jo at HTML er universal, kan læses af alle browsere og ses af alle personer som lyster det. Det er da en kanon måde at få lidt tips og triks på, ved at se hvordan en anden har skrevet sin html kode. Hvorfor skal det hele være så tys tys "Det her har jeg lavet, og så må ingen andre se hvordan" Det er da en lidt underlig mentalitet.

Er jeg den eneste her på exp der synes det...
Avatar billede dmcn Praktikant
25. maj 2002 - 13:16 #27
mhoffmann : Du er slet ikke alene. Størstedelen af det HTML jeg har lært, har jeg da lært med View source. Det var jo sjovt at klippe/klistre, og se om tingene virkede på ens eget site.
Desværre har alt for mange fået den mentalitet med, at alt skal være hemmeligt, og at ingen må se hvordan man har lavet sine fikse ting. Trist!
Avatar billede askhoej Praktikant
25. maj 2002 - 13:16 #28
mhoffmann>> det er du næppe og tror da også de fleste er enige i det du siger, så ingen grund til nogen længere debat om det. Derfor synes ja da det er sjov lille udfordring jonnyjust kom med :-)

/askhoej
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. maj 2002 - 16:14 #29
Men monikke det også kan bruges til noget nyttigt?
jeg har fx adskillige sider med en masse små (<1k) giffer i. Hvis nu de giffer kunne lægges ind som en del af selve sidefilen skulle der ikke snakkes nær så meget med serveren fordi det hele kommer i en stor fil.
Er der nogen der kender dokumetation på det her?
Avatar billede jonnyjust Nybegynder
25. maj 2002 - 21:51 #30
taskmgr vinder, ingen tvivl om det, tilykke taskmgr, jeg havde forudset at nogle kunne finde ud af hente indholdet fra top.php uden at forespørge den direkte, derfor lavede jeg en refresh af siden for at loade den uden indhold 100 ms. efter at indholdet var sendt ned i bund.php, (setTimeout("this.location.href = 'top.php';", 600);) men det virkede sq ikke, jeg arbejder videre på ideen, og jeg poster 200 points igen når/hvis jeg mener at det er lykkedes.

Smukt gjort.

Jeg har selvfølgelig læst alle kommentarene igennem, det var en hård kamp hva ? jeg er personligt af den opfattelse at det at kigge i andres kildekode er en ok ting at gøre, det er en fin måde at hente inspiration på, jeg syntes bare at den kunne være sjov at fyre af på eksperten.dk.
Avatar billede jonnyjust Nybegynder
25. maj 2002 - 22:02 #31
Jeg har modificeret scriptet, man kan ikke længere se koden i top.php ved at gemme siden som en .mht fil
Avatar billede taskmgr Nybegynder
26. maj 2002 - 15:13 #32
Takker for point :)