Nej... Du kan kun få en knaps "release"-funktion til at blive aktiveret ved "release" af musen....
Men der findes jo dragOver, som aktiveres, når musen holdes nede og trækkes hen over... Du kan jo så når du begynder at trække dit movieclip, sætte en variabel og på knappens dragOver undersøge, om denne variabel er sat... en mulighed?
Du kan lave et movieclip, og sætte knappen i frame1 og sætte din push down knap i frame 2. I layer 2 kan du sætte stop(); i begge frames. Når movieclippet rammer din knap i det andet movieclip. Så vil knappen blive aktiv igen.
På movieclippet der rammer movieclippet med knappen, skal der sættes følgende kode:
onClipEvent (enterframe){ if (this.hitTest(_root.knapMovieClip) { _root.knapMovieClip.gotoAndPlay(1); } }
Så vil knappen blive aktiv igen.
Jeg kan lave et eksempel, hvis du er interesseret.
Jeg har rettet koden lidt til så der ikke kommer fejl, men det virker stadig ikke.
onClipEvent (enterFrame) { if (this.hitTest(_root.gogoMovieClip)) { _root.gogoMovieClip.gotoAndPlay("Scene2", 1); } }
Du kan se her hvad jeg skal bruge det til, i trainning area når man kommer til exit nederst i højre hjørne, så skal der være en transperant knap som aktiveres når man flyver over. Den funktion kan jeg også bruge til målstregen i selve spillet når jeg skal have lavet en tidsfunktion.
Nå... Jamen så skal du bare gøre, som hoejrup siger og lave på dit "exit"-movieclip:
onClipEvent (enterFrame) { if (this.hitTest(_root.flyClip)) { this.gotoAndPlay(2); } }
Som afspiller "exit"-movieclip'et... hvad skal der ske, når man flyver over exit... Som det står nu, så afspilles clippet bare, men det skal vel ske andet... (?)
1. Tryk på knappen, så den skifter til rød 2. Trykker mus knappen ned over der røde movieclip, og trykker spacebar knappen ned 3. Trækker movieclippet over til knappen, og slipper 4. Fjern det røde movieclip på den samme måde, men undgå at ramme knappen. Knappen skifter på den måde til grøn igen.
Okay... det var faktisk lidt mere, hvordan, jeg skulle få det til at virke :o) Men nu virker det... Kunne ikke lige gennemskue, hvad der skulle flyttes og hvornår space kom ind i billedet...
Jeg har lavet et MC og placeret det lidt foran 'ship' med dette script på: onClipEvent (load) { if (this.hitTest( _root.ship )) { _root.gotoAndPlay("Scene2", 1); } }
Når user_ship MC med navn 'ship' rammer MC'et med scriptet. så sker der intet. Mangler der noget et andet sted ?
Det kunne tænkes, at du mangler en scene med navnet "Scene 2" - ellers sker der selvfølgelig ikke noget, da scriptet fortæller _root, at det skal gå til denne scene...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.