Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
24. maj 2002 - 10:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

how to kill specifik thread ?

Hejsa

Jeg kører OS X, så jeg stiller spørgsmålet her under BSD, da systemet jo bygger på Darvin og BSD.

ok, jeg har det problem at et af mine programmer (mit email program) hænger fast.. Jeg ved at det der blokerer mit program er en stavekontrolfunktion som har en bug.. Jeg kan sagtens dræbe hele min emailprocess med kommandoen kill 302 (302 er programmets PID), men jeg vil meget nødigt gøre dette, for jeg har skerevet en længere mail der skal gemmes...

Nu er mit spørgsmål om man kan gå ind og dræbe en specifik tråd i denne process?? jeg ved at  processen (PID 302) kører 12 tråde, og at tråd 06c03 er problembarnet.. nen kører i et konstant loop ...

Kan man på nogen måde via terminalen forsøge at dræbe denne tråd og så håbe på at programmet (PID 302) overlever dette?

Og hvis man kan.. hvad skal jeg så skrive?

Moderprocessen (Microsoft Entourage) har PID 302
problemet ligger i thr 06c03

-
Mikkel
Avatar billede skwat Praktikant
24. maj 2002 - 10:29 #1
åben en terminal skriv
#sudo kill -9 <pidid>

Jeg ved ikke om osX har killall med men prøv
#sudo killall -9 '06c03'
Avatar billede skwat Praktikant
24. maj 2002 - 10:30 #2
undskyld mit svar er forkert undskyl afvis mig be om
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. maj 2002 - 10:31 #3
mikkel_breum>> Det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange, hvilket også fremgår af den siden hvorpå du har oprettet dette.

Luk derfor dette spørgsmål.

Mvh
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
24. maj 2002 - 10:40 #4
ok lukket
Avatar billede skwat Praktikant
24. maj 2002 - 14:46 #5
jelzin101:> er det tilladt at skrive den samme kommentar i flere forskellige spørgsmål ? :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. maj 2002 - 14:49 #6
jeps ;) - men du må også gerne nøjes med at henvise a.la > http://www.eksperten.dk/spm/215500