Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
24. maj 2002 - 10:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stoppes en specifik thread?

Hejsa

Jeg kører OS X, så jeg stiller spørgsmålet her under UNIX, da det sikkert er her de fleste med unixviden befinder sig :)

ok, jeg har det problem at et af mine programmer (mit email program) hænger fast.. Jeg ved at det der blokerer mit program er en stavekontrolfunktion som har en bug.. Jeg kan sagtens dræbe hele min emailprocess med kommandoen kill 302 (302 er programmets PID), men jeg vil meget nødigt gøre dette, for jeg har skerevet en længere mail der skal gemmes...

Nu er mit spørgsmål om man kan gå ind og dræbe en specifik tråd i denne process?? jeg ved at  processen (PID 302) kører 12 tråde, og at tråd 06c03 er problembarnet.. nen kører i et konstant loop ...

Kan man på nogen måde via terminalen forsøge at dræbe denne tråd og så håbe på at programmet (PID 302) overlever dette?

Og hvis man kan.. hvad skal jeg så skrive?

Moderprocessen (Microsoft Entourage) har PID 302
problemet ligger i thr 06c03

-
Mikkel
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. maj 2002 - 00:38 #1
Det vil jeg mene at man kan

Der findes en kommando til at undersøge semafoer og lignede ting i forskellige grader.

Det kan være at din tråd er at finde i dette..

Kan være du har en kommando lsof eller ipcs eller du man undersøge man for disse for at finde reference kommandoer.

Kan være det hjælper
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
26. maj 2002 - 11:53 #2
jeg kan køre lsof, ikke ipcs

denne kommando ser ikke ud til at liste eksekverende tråde, men åbne filer og streams.. så vidt jeg forstår man siderne, men jeg er ikke unix guru :)
Avatar billede peter_m Nybegynder
03. juni 2002 - 13:00 #3
Jeg må også sige at jeg ikke er 100 på dette da jeg ikke har skulle slå en tread ned, men på en HP-UX findes en ipcs kommando.

ipcs - report status of interprocess communication facilities

PSIS
ipcs [-mqs] [-abcopt] [-C core] [-N namelist]

RIPTION
ipcs displays certain information about active interprocess
communication facilities.  With no options, ipcs displays information
in short format for the message queues, shared memory segments, and
semaphores that are currently active in the system.

Og det kan være at denne kan vise treads men jeg ved det ikke.
Avatar billede ballbreaker Nybegynder
24. juni 2002 - 22:35 #4
Hvad med en kill -HUP 302 eller en kill -USR1 302.
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
09. december 2003 - 02:51 #5
jeg lukker denne